18 år--------->125, 1 januari 2006

Mr Helmut skrev:
en annan som är vanlig är den med att om man kör för fort och blir tagen så bli man av med kortet om man är i prövotid, många i klassen med B kort som inbillar sig det:hihi visst alla blir ju av med det vid vissa hastigheter men dom menar att om man kör 13 km/h för fort så ryker det på 90 väg
Jo precis. Att det är lättare att bli av med lappen för att man har prövotid. Skulle nästan säga tvärt om. Snäll polis förstår och låter dig behålla den för att han tycker synd om dig. :hihi Nåt annat kan jag inte tänka mig. Surt att ta om lappen. Tjänar inget på att prövotiden är slut ändå. Åker man fast har man antagligen kört så pass för mycket för fort att man får ta om det det ändå trots att prövotiden är slut. :tungan

använder den här tråden för förtydliga något jag undrar över; får jag två-års prövotid på varje behörighet eller försvinner alla när jag haft A1 i två år? Börjar prövotiden-om om jag tar A-begränsat innan mina två år för A1 är slut?

:confused: :va

mini-knutten skrev:
använder den här tråden för förtydliga något jag undrar över; får jag två-års prövotid på varje behörighet eller försvinner alla när jag haft A1 i två år? Börjar prövotiden-om om jag tar A-begränsat innan mina två år för A1 är slut?

Prövotiden börjar ticka från det att du fick ditt första körkort.

mini-knutten skrev:

Du har bara prövotid en gång.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back