173 mil på 23 timmar, Göteborg-Högakustenbron-Göteborg

Wow, vilken tur!

Men, varför lägger man ner pengar på ett textilställ som inte är vattentätt och som måste kompletteras med ett regnställ?

Bättre att köra med skinn+regnställ då ju?

Trevlig läsning!:)

Funderar på att sticka på en längre resa själv snart. Bara det blir bättre väder:)
Kul med fotografier också!

Fan va kul detta lät!! Varför har man inte kört fler sånna rundor!?
Ajja blir gött som fan när man åker ner till Tjeckien nästa sommar.. :P NAJJS

Härligt läsning BTW!

lorkan skrev:
2430650 Wow, vilken tur!

Men, varför lägger man ner pengar på ett textilställ som inte är vattentätt och som måste kompletteras med ett regnställ?

Bättre att köra med skinn+regnställ då ju?

Jackan är helt vattentät, kört många mil i regn med den, utan det är "flexen" i byxorna som läcker... I övrigt är byxorna också vattentäta. Vanligtvis kör jag med skinn och regnklder om det behövs, men när det blir lite kyligare är det gott med ett bra textilställ:tummenupp Körde med detta textilstället den 31e mars i år, då var det -1,5 grader och jag frös inte (detta var precis när jag fått hojen, klart man måste köra då:näsblod ). Så jag ser textilstället som ett komplement till skinnstället, även om man kan behöva regnbyxor om man vill vara helt torr.

Anledningen till att jag körde fullt regnställ var för att jag skulle köra så långt och ville vara 100 på att inte bli våt, eftersom jag inte hade något ombyte.

Crotchrocket skrev:
2394436Är helnöjd med jackan, körde från Göteborg-Trollhättan-Göteborg i Ösregn och 10 grader utan att bli våt med den jackan. Sedan är det inte direkt någon nackdel att den är snygg:tummenupp Hade den även när jag började övningsköra (31 mars var det premiär). Eftersom jag så gärna ville ha kortet var jag jämt ute och körde, iofs hade jag en collegetröja under, men var ute och körde i -1,5c utan att frysa!
EDIT:Fixade en quote

Du har inte haft problem med att den röda texten färgar av sig på det vita något när jackan blivit riktigt blöt då? Jag hade en likadan jacka, skitnöjd med den, skön och snygg. Dock överraskades jag av ett sjuj-vla regnväder under en tur under semestern vilket resulterade i att det vita blev mer rosa än vitt på jackan. Tråkigt tyckte jag och åkte och skulle gnälla. Kvinnan i affären (Stigefelts Motor i Anderstorp) skulle ringa och prata med dem och nån dag senare fick jag beskedet att det var ett känt problem och att det inte skulle hjälpa om jag fick en ny likadan jacka, samma sak skulle antagligen hända ändå. Så jag bytte till mig en Arlen NEss skinnjacka istället, fick den för en billigare peng och all ablev nöjda och glada, fast jag saknar den där jackan lite...

Summa sumarum får man säga att jag tyckte Arlen Ness ksötte det kanonsnyggt och verkade verkligen inte vilja att jag skulle tycka illa om märket (fick skinnjackan ungefär 500 spänn billigare).

Men det är inget du märkt med din jacka? Gör inte som jag, slarva inte med regnstället..hehe

//PJ

PerJohan skrev:
2440950 Du har inte haft problem med att den röda texten färgar av sig på det vita något när jackan blivit riktigt blöt då?//PJ

Inget jag har märkt av, inte än iaf. Men som sagt kör jag mest med skinn och regnkläder över, använder jackan när det är kallt.

Helrätt resa. Nu blev jag inspirerad att göra något liknande nästa sommar! Fast jag ska kolla väderprognoserna innan jag sticker :D

90-vägen Sala -> Gävle

Gammal tråd, jag vet...

Ville bara fråga vilken väg det är som flera stycken inkl. TS gillat mellan Sala och Gävle?

72/56 via heby?

70/68/80 via Avesta/Sandviken?

Ska köra sthlm/gävle nästa helg och behöver lägga ut en bra rutt. Är ny på det här med hojåkande...

Mycket trevlig läsning!!

Kul läsning.

Blev lite sugen på att ta ännu en långtur jag med.

Har åkt Sthlm-Venedig-Sthlm (högst planerat dock) på mc och det var en höjdare. Längtar tillbaka till Alperna, sjukt kurviga vägar och så fint landskap att man vill stanna och fotografera var hundrade meter.

Det är något visst med att packa hojen, klä på sig ta sikte på något långt bort.

Rolig story och bra bilder! Keep it up.

Här har ni en länk som kanske kan vara av intresse för er som gillar att köra heldagsturer...

www.ironbutt.se

He he jag och Lam-kaka åkte precis 1609km enligt GPS:en på 16 timmar, i verkligheten lite längre pga missförstånd mellan mig och GPS:en.
Resan sträckte sig från Dijon i Frankrike till Göteborg!
Och förståss åker vi äkta touringjärn Z1000 och RSV mille!

He he jag och Lam-kaka åkte precis 1609km enligt GPS:en på 16 timmar, i verkligheten lite längre pga missförstånd mellan mig och GPS:en.
Resan sträckte sig från Dijon i Frankrike till Göteborg!
Och förståss åker vi äkta touringjärn Z1000 och RSV mille!
Fi fan att toura på en Mille, jag pallar max 30-40 mil om dagen på min pastagris.

Gammal tråd, jag vet...

Ville bara fråga vilken väg det är som flera stycken inkl. TS gillat mellan Sala och Gävle?

72/56 via heby?

70/68/80 via Avesta/Sandviken?

Ska köra sthlm/gävle nästa helg och behöver lägga ut en bra rutt. Är ny på det här med hojåkande...

Mycket trevlig läsning!!

Åk INTE Avesta - Sandviken det är fortfarande mycket otrevligt vägarbete där

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma