1700 mil med Michelin.

Westergård H

Medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Måste bara få skryta lite om Michelin pilot road !
Ett ruggigt bra däck,ALLTID bra fäste.
Lyckades få ut 1700 mil innan väven kom fram ! :tummenupp
Någon som slår det ?

Våga vobbla !

Vfr piloten skrev:
2532929 Måste bara få skryta lite om Michelin pilot road !
Någon som slår det ?

Våga vobbla !

Det är jävligt bra:)

Jag kan skryta med att jag lyckades åka 1000 mil på pilot power:yoparty

Mr Helmut skrev:
2532938 Det är jävligt bra:)

Framdäck?

Pilot Road vet jag många som vurpat på dock, kanske inget för dom som har hål i hjälmen efter hornen men verkar vara ett kanon däck för de lite mer sansade bland Mc åkarna!

Vfr piloten skrev:
Någon som slår det ?

Våga vobbla !

Vad för typ av körning var det..?
Jag har aldrig haft ett däck längre än 400mil
och då har jag ändå "hisskliga" 72hk på SV:n.

:confused:

Det var imponerande!

Har ca 300mil på mina diablo och har hur mycket mönster kvar som helst!

Vfr piloten skrev:
Någon som slår det ?

Våga vobbla !
Var det på minimoton?? :D

Jag har kört ~600 mil varav ~4 timmar bana på mitt Pilot Road bakdäck nu, och har väl 75% av originalmönstret kvar på mitten. Jag kör iofs nog rätt slött på bana, men hjular rätt mycket på vägen. Däcket greppar bra i torrt, kasst i blött och har acceptabelt grepp.

Jag har kört över 2000 mil med ett TKC80. Framdäck visserligen. Kan nog krama ur 2-300 mil till, fast det börjar kännas vanskligt

zilog skrev:
2533049 Jag har kört ~600 mil varav ~4 timmar bana på mitt Pilot Road bakdäck nu, och har väl 75% av originalmönstret kvar på mitten. Jag kör iofs nog rätt slött på bana, men hjular rätt mycket på vägen. Däcket greppar bra i torrt, kasst i blött och har acceptabelt grepp.

hade Pilot Road på min Triumph innan. Kom 1200mil med dem å då vare det lite mönster kvar i mitten.Tycker precis tvärtom att på torrt är det ok men på blött så var det mkt bra grepp på banan(ingen RR kille direkt) Dock hade sidorna fått sitt efter 2 bandagar. Men de håller sjukt länge. :tummenupp

Nya hojjen fick jag med nya Dunlop Sportmax Qualifier. Nån som vet nått om hållbarhet och kvalitet/känsla? lite nyfiken. monterar dem till nästa säsong. börnar slut på supercorsat som sitter på nu :gnissla

Vfr piloten skrev:
2532960 Är mycket nöjd ! :tungan

är det möjligt ?
Pilot power är väll skitmjukt ?

Jo det är skapligt mjukt:)

Blå R1 skrev:
2532973 Framdäck?

Pilot Road vet jag många som vurpat på dock, kanske inget för dom som har hål i hjälmen efter hornen men verkar vara ett kanon däck för de lite mer sansade bland Mc åkarna!

Nej det var ett bakdäck. (fick åka lite på korden de sista när jag väntade på nytt däck)

Jocke K skrev:
2532986 Hur lyckades du med det? mina varade i ca 400 mil.:(

Tror faktiskt jag kommer längre än 400 mil nu också.

Kör du med fel dämparinställningar?

Åkt en bandag och en licenskurs med dom jag har nu:tuttar

Last edited:
Jocke K skrev:
2532986 Hur lyckades du med det? mina varade i ca 400 mil.:(

:corn

Aaa mitt framdekk (pilot pro race evoluation dragon) höll 50 mil, o endå ouuiiilade jag hela strekkan..

fattar inte hur ni kan krama ur så mycket mil på ett däck :va . Har kört 700 mil i år och har bytat två bakdäck samt ett framdäck och då har jag inte burnat nånting.

1000 mil!

Mr Helmut skrev:
2532938 Det är jävligt bra:)

Satan det är mycket det. Har kanske pinat mina 500 mil och det är inte mycket kvar. Tell me the secret?

Big D skrev:
2533332 Satan det är mycket det. Har kanske pinat mina 500 mil och det är inte mycket kvar. Tell me the secret?

1700mil är längre:rolleyes:

#Först bantar du
#Hitta en väg så du kan slita hela däckets yta jämt

Sen kan du åka hur långt som helst på däcken:gnissla

Vid senare eftertanke var det nog 900mil faktiskt. 900mil på första, 2 veckor på andra uppsättningen och nu inne på tredje.

mitt pilot road har bara räckt 300-400mil det är dåligt grepp på torr asfalt man e rätt bra i regn

*/ ?>
Back