17" fälg till Blade

RejserAnders

"Tävlingsförare"
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göreborg/Floda
Hoj
ERF Team Respekt #33
Hej!

Skall sätta på 17" fälg på min -98 Blade och har några frågor:

Passar CBR 600 eller VTR eller VFR - fälg?

Passar de rakt av eller måste man modifiera något?

Vilka årsmodeller av ovanstående är då aktuella?

Har givetvis tänkt att köra mer seriöst på bana därav fälgbytet.
Är det någon som vet hur hojen uppför sig med 17"


Slutligen: är det någon som har en fälg över? :p

Anders
 
.

Jag monterade i veckan en framfälg från en cbr 600 97:a med tillhörande bromsskivor..
.

fick mig tillverkat distanser så fälgen blev centrerad.

jag har bara tagit lite test turer pga vädret men tycker den blivit mer kvickstyrd,
 
Re: .

jtds skrev:
Jag monterade i veckan en framfälg från en cbr 600 97:a med tillhörande bromsskivor..
.

fick mig tillverkat distanser så fälgen blev centrerad.

jag har bara tagit lite test turer pga vädret men tycker den blivit mer kvickstyrd,

Passade 600:ans skivor?
Vilken årsmodell har din blade?
Ja hu! vilket väder, inte mycket att åka hoj i,
kanske med skoteroverall då :D
 
Det är stört omöjligt att få tag en beg. 17", så alla ni som
köpt mina fälgar från skroten: Berätta nu lite fakta :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top