17-årig bilförare körde ihjäl mc-förare (GBG)

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
TT:
17-årig bilförare körde ihjäl mc-förare

En mc-förare i 50-årsåldern har avlidit efter att på lördagskvällen ha krockat med en personbil. Bilen kördes av en 17-årig pojke som olovandes hade lånat sina föräldrars bil.

Färden fick ett tragiskt slut när han krockade med mc-föraren utanför Lindome, söder om Göteborg.

Vad som låg bakom olyckan var på söndagseftermiddagen ännu okänt, uppger Göteborgs-Postens nätupplaga. Den 17-årige bilföraren sitter anhållen hos polisen, misstänkt för vållande till annans död samt för att ha avvikit från olycksplatsen. Han lämnade bilen i ett dike och flydde, men spårades kort därefter med hjälp av polishundar.

Den avlidne mannen paråkte med en kvinnlig mc-förare. Hon klarade sig utan fysiska skador, men fördes till sjukhus för chockbearbetning efter olyckan.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=179001

Usch. Så jäkla tråkigt när sådana här saker händer.
Jävla dumhuvud till kille, det finns faktiskt en anledning till att man tar körkort.

Må personen som avled ha det fint i hoj-himmeln.

fan va lack jag blir! vilken jävla cp unge! man åker väll inte runt på stora vägar om man inte har körkort, då åker man på små grusvägar ute i skogen! :fakta

Men att han sprang iväg också, CP.

jag skulle tro att han var ganska rädd och förvirrad... Synd bara när sådant här händer.. rip

Fy fan...tragiskt!! Nu har iaf grabben fått sig en tankeställare iaf..Synd att den blev så brutal. Hoppas han får det bra i hoj-himlen

V.i.f

tror innerligen att det var en sån chockolycka och killen blev tokputt i slemmet å började bli ostabil som bara den. Asså! att lämna en bil å sen springa till skogs... visar verkligen att killen vet att han gjorde, nått som han kan råka riktigt illa ut... för nått han inte gjorde med mening eller ens hade i tankarna kunde hända.

trist att det ska hända! tycker faktiskt det nästan är lite tragiskt för 17 åringen som nu oxå kommer få psykiska problem att utmana.

R.I.P! Tankar till alla inblandade i denna olycka!

snobben skrev:
.. man åker väll inte runt på stora vägar om man inte har körkort, då åker man på små grusvägar ute i skogen! :fakta

Öh..nej? DUmt att köra utan körkort överhuvudtaget. En polares granne körde ihjäl sig själv och en jämnårig tjej för inte så länge sen på en liten väg. Han var 16 år.

SimmPsi skrev:
Fy fan...tragiskt!! Nu har iaf grabben fått sig en tankeställare iaf..Synd att den blev så brutal. Hoppas han får det bra i hoj-himlen

V.i.f

Ja en ganska HYGGLIG tankeställare

Fan en sån där sak kan ju hända precis vem som helst.. Hoppas man aldrig möter en sån jävla idiot!!

Tankar går till de anhöriga

Hade det varit min unge.....ojojoj säger jag bara.

Dock kommer han troligen lida av det resten av livet.

Stor tanke till alla anhöriga och nära vänner. Hoj himmelen är en fin plats att vara på, det är jag säker på.

,,måste ju bara säga att jag skulle nog vilja vrida nacken av snorungen!!
Men måste ju även säga att mycket av ansvaret måste ju ligga
hos föräldrarna, för fattar inte killen vad som kan hända
eller vad konsikvenserna kan bli, så har nog dem missat en
ganska visentlig del i uppfostran!

Och R.I.P till mc-föraren,,, och många tankar till alla anhöriga.

Jag kommer i från lindome och har hört runt lite vad som hände.. Riktigt tragiskt.

Tre unga killar i en stulen bil som är ute och kör runt 23 30. Kör på en man i 50 års åldern som omkommer.. Bakom på egen motorcykel kommer mannens fru och får se tragedin..

Riktigt tragiskt när sådant händer..

Nu har jag ingen aning om hur olyckan gick till, men att bilister känner att de måste utmana motorcyklister har jag kommit i kontakt med... Varför har jag inte förstått... :confused:

Senast i fredags köm jag farandes på motorvägen i alldeles för hög hastighet och körde om en radda bilar. I backspegeln ser jag en volvo som rycker sig oprovocerat ur klungan och trycker sig i röven på mig (det var nog inte ens 2 m mellan oss i 160 km/h).
Hade jag kunnat skulle jag :arsele han...
Jag lugnar ner mig och svänger av istället för att visa han.......

Konstigt att det blir mycket surr i media om alla mc-olyckor och att våra premier skjuter i höjden... :va

btw trist det som hände och R.I.P... :(

Jävla ollon! Hoppas han mår dåligt tills det är hans tur!
Igår när jag och min bror kom körande mellan Rimbo och Kårsta så fräste vi om en A3:a som direkt började lägga sig 1 m bakom mig i 90 blås. Det var en kille i trettioårsåldern som dessutom hade små barn i bilen(!) Det är ansvar det! Jag lät honom köra om och gav han fingret men det såg han inte för han hade fullt upp med att hålla sitt meterlånga avstånd till brosan istället. Får jag syn på killen igen så kan han räkna med att inte kunna gå därifrån! Jävla bonde!!

Kommer också från Lindome och man ska definitivt hålla sig från de vägarna på helgkvällar/nätter! Mer än hälften av all trafik består av olovlig körning/påverkade förare. Har själv satt dit småungar (15-16) som varit ute och kört farsans bil med GHB i struten som galningar förra året, eftersom jag själv höll på att bli nedmejad (som gående i ett villaområde!).

Tragisk olycka, sänder en tanke till den avlidnes anhöriga...

Oerhört tragiskt för alla inblandade.
Ungar gör dumheter. Det har jag gjort, det har ni gjort. Dessbättre leder det oftast inte till såna här saker.
(Fattar inte hur en del inläggare ovan skyller på föräldrarna så där rakt av bara. Har ni redan glömt vad ni gjorde i den åldern ? Och inte haft egna barn i tonåren ? Och tror att det är möjligt att hålla 100 % koll på en 17-åring ? Isf är risken stor att verkligheten kommer överraska er, förhoppningsvis inte lika tragiskt som för 17-åringen ovan. Men definitivt överraska er.)
Men onödigt är det. Och en pinne till i hojolycksstatistiken.
/u

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...