16" framhjul

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
Det är så att jag skulle byta däck på farsans cbr 900 93a!
Problemet är att det sitter en 16" fälg. Hade tänkt slänga på ett däck som jag haft på motarden.
Finns det samma utbud av däck till denna dim.? Har kollat runt lite på internet men de sins "bara" till 17"hjul.
Hade tänkt mig rennsport eller liknande.

Jag vet att detta kanske inte hör hemma under racingforumet. Men det är trots allt här man kan få de vettiga svaren...

/
Oscar

devetdu skrev:
Det är så att jag skulle byta däck på farsans cbr 900 93a!
Problemet är att det sitter en 16" fälg. Hade tänkt slänga på ett däck som jag haft på motarden.
Finns det samma utbud av däck till denna dim.? Har kollat runt lite på internet men de sins "bara" till 17"hjul.
Hade tänkt mig rennsport eller liknande.

Jag vet att detta kanske inte hör hemma under racingforumet. Men det är trots allt här man kan få de vettiga svaren...

/
Oscar

Jag hade lite tur nu i år o fick tag på Pilot sport 16". Det är tydligen en utgående modell, kommer inte ihåg va de nya heter men de skulle tydligen inte finnas i 16" hädanefter. Har för mej att de va väldigt dåligt utbud på "halvrejs" däck så nästa gång får de väl bli race eller touring :(

Plelle skrev:
Jag hade lite tur nu i år o fick tag på Pilot sport 16". Det är tydligen en utgående modell, kommer inte ihåg va de nya heter men de skulle tydligen inte finnas i 16" hädanefter. Har för mej att de va väldigt dåligt utbud på "halvrejs" däck så nästa gång får de väl bli race eller touring :(

Finns tyvärr inga racedäck i 16" dimension. Enbart gatdäck av varierande kvalisort.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026