16-årig tjej testar MotoGP-hoj

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
http://www.crash.net/motogp/news/162154/1/16-year-old_elena_myers_to_ride_suzuki_motogp_bike.html

Elena Myers var den första tjejen som vann ett Supersport race i AMA (Infineon i våras) och när man ser henne köra är det svårt att tro att hon är 16 år.

I samband med MotoGP-racet på Laguna Seca besökte hon Rizla Suzuki, pratade med Capirossi och blev lovad av Paul Denning att få testa Suzukin efter sista racet för säsongen.

Elena_Myers.jpg
 

R5+1

Guest
Ja, jag har PMS!

Jävla kärring! Avundsjuk juh! :mad:

Faan va coolt! Hoppas hon får börja köra MotoGP! :tummenupp

Vaddå 16 år?!? Hon är ju bara barnet! Och jag fick inte ens en moppe som 15-åring!! :huvet

Hoppas hon får börja köra MotoGP och att Rossi kommer och limmar på henne och att hon dissar honom för hon tycker han är för gammal! :hihi

Hon är ju blond för h-e! Räcker inte det med lycka i livet?? :gnissla
Hoppas hon har bristningar över hela låren.

Börjar hon köra MotoGP ska jag heja på henne! :yoparty
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Det är ju för f*n som en saga! Hoppas hon får till det ordentligt!:tummenupp
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hmm. Sockersöt tjej i skinnställ som vet hur man handskas med en hoj...
Jag tror tyvärr att det inte enbart var rena tankar som gjorde att gubbarna i Suzukistallet bjöd in henne på en provkörning. De hoppas nog att de kan locka henne så pass att hon bestämmer sig för att ligga sig till en styrning a'la Hollywood style.

De hade knappast gjort samma sak för en 16-årig grabb som lyckats vinna ett race. Fast nu kan de ju skylla på att det är så roligt med en duktig tjej samt att det är bra PR. Men innerst inne fantiserades det nog en del i depån ;).

Sjukt roligt med en brud som är vass på road racing dock!
 

Erivo

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skara
Hoj
R1 -03, Ktm 450 -04
Bara att erkänna att vissa har mer talang än andra. Hoppas verkligen hon kommer börja köra moto GP, nya favoriten då :)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Det är ju "bara" en Suzuki :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Om det leder till motoGP så hoppas jag det blir bättre än Suzuki. Eller att Suzuki blir bättre..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har läst om elena Mayers ganska länge i Roadracing World och det är klart imponerande hur stark hon har blivit. Oerhört fokuserad verkar hon vara, och ingen föräldraprodukt alls.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Ingen dålig pingla det där inte :). Visst är det konstigt inom sport. Tjejer inom motorsport är hur snygga som helst medans inom andra sporter som typ friidrott (finns undantag) ser dom ut som skåp. Tur man gillar motorsport :).

Men bortsätt från att hon såg jäkligt bra ut så riktigt kul om det kommer in mer tjejer i sporten och hade varit jäkligt trevligt med en tjej i moto gp. Var ju en ett tag sedan som Katja Poensgen körde i 250 serien, men hon försvann igen för några år sedan och sen har det varit tomt igen på kvinnliga förare inom GP :(.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tjeckiskan Andreas Touskova körde som WC på Brno i 125cc klassen 2008 så det var inte så länge sedan.
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Tjeckiskan Andreas Touskova körde som WC på Brno i 125cc klassen 2008 så det var inte så länge sedan.

Nu mena jag med en fast förare i GP serien :). Hade ju varit kul om denna lilla nippertippan hade fått styrning, kan säkert skaka om lite bland grabbarna :).

Chasing tail får en helt ny innebörd inom MotoGP ;)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Tror inte man ska dra för stora växlar på det här. Luktar PR-trick lång väg vilket det iofs inte är något fel på.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top