150cylle

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag kolla upp det här med 150 cylle på en 125a..hur funkar det egentligen? Vad är det som behövs bytas ifall man ska sätta i 150 cyllen i min nsr..ny förgasare kanske, nytt avgassystem? Kom gärna med seriös svar tack!

Du behöver: 150cc cylinder
Troligtvis större förgasarmunstycken
Eventuellt större luftfilter
En större kolv?
Avgassystemet är väl inget att göra åt om det är strypningslöst.

Conrad skrev:
I vissa fall också ny vev och vevstake... :)

Hur menar du med i vissa fall? Bör man ta kontakt med en mc-mek eller liknande som kan göra ett utlåtande? Jag får kolv med till cyllen..förgasarmunstycken ska beställas vilket fall som helst och ostrypt rör e inga problem. Men tändstift, det jag har är nått speciellt stift som är för nsr:en, nått annat du hade i åtanke croc?

Men till vev och vevstake, jag tänkte att det skiljer 25cc så lär ju inte skillnaden vara alltför stor på kolvarnas utforming, eller har jag fel?

Vanish skrev:
Hur menar du med i vissa fall? Bör man ta kontakt med en mc-mek eller liknande som kan göra ett utlåtande? Jag får kolv med till cyllen..förgasarmunstycken ska beställas vilket fall som helst och ostrypt rör e inga problem. Men tändstift, det jag har är nått speciellt stift som är för nsr:en, nått annat du hade i åtanke croc?

Men till vev och vevstake, jag tänkte att det skiljer 25cc så lär ju inte skillnaden vara alltför stor på kolvarnas utforming, eller har jag fel?

om du åker honda nsr så tycker jag verkligen att du ska slänga ett öga på malossi 180 cc eller polini 155 cc... om du köper 180 cc får du förgasarbestyckning och nytt drev.. kika på addemoto

spectre skrev:
om du åker honda nsr så tycker jag verkligen att du ska slänga ett öga på malossi 180 cc eller polini 155 cc... om du köper 180 cc får du förgasarbestyckning och nytt drev.. kika på addemoto

Tråkiga är att addemoto har fan slutat tagit in både jollypipor och 180cc kitet till nsr:en. Finns ju inget av värde för mig hos dom längre :mad:

Ingen som vet något annat ställe där man kan beställa jollypipor och 180cc kit?? som är svenskt hellst men utlandet funkar också, känner redan till motrrad-bach,50cc.nl osv..de som nämnts i tidigare trådar.

Vanish skrev:
Tråkiga är att addemoto har fan slutat tagit in både jollypipor och 180cc kitet till nsr:en. Finns ju inget av värde för mig hos dom längre :mad:

Ingen som vet något annat ställe där man kan beställa jollypipor och 180cc kit?? som är svenskt hellst men utlandet funkar också, känner redan till motrrad-bach,50cc.nl osv..de som nämnts i tidigare trådar.

Lelles säljer Polini 155c cylindern.
Mohlins och Duells vet jag säljer Malossi 180cc cylindern.
Tror inte produkterna annonseras på hemsidan, men jag vet att när ajg ringde dom för något halv år sen så sålde dom cylindrarna.
Jag kör med ett Denso Iridium tändstift till min 180cc NSR cylinder, funkar utmärkt.

Har dom slutat med jolly till alla hojjar, eller bara till nsr?

spectre skrev:
Är det sant ?? :huvet

Tyvärr så är det så, mycket tråkigt må jag säga, de verkade ha ett stort och bra sortiment tills man ringde dit :brinnerup

LGS: Jag antar att dom inte kommer ta in fler till nsr:en men det skulle inte förvåna mig ifall det är slut för andra hojjar också!

Fyxim skrev:
Lelles säljer Polini 155c cylindern.
Mohlins och Duells vet jag säljer Malossi 180cc cylindern.
Tror inte produkterna annonseras på hemsidan, men jag vet att när ajg ringde dom för något halv år sen så sålde dom cylindrarna.
Jag kör med ett Denso Iridium tändstift till min 180cc NSR cylinder, funkar utmärkt.

Du har inte nummer eller hemsidor till de bägge företagen? nån annan kanske har?

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back