150-däck istället för 130

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Nån som vet om det går att sätta på 150-däck på en NSR där orginal ska vara 130..?? Kompisen ska besiktiga den och har inget mönster kvar, så han tänkte låna mitt 150

//Berra

Last edited:
Cagiva_Mito skrev:
Nån som vet om det går att sätta på 150-däck på en NSR där orginal ska vara 130..?? Kompisen ska besiktiga den och har inget mönster kvar, så han tänkte låna mina 150

//Berra

kan nog bli tungt finns nog inte plats ! sving rummet är väll inte nå vidare stort ! bara mäta och jämföra med din hoj !

jag har också funderat lite över det dära, jag har 130 på nu och skulle gärna vilja ha ett nytt 150 däck på. Jag är dock lite tveksam ifall det skulle passa, skriv gärna om ni får reda på något konkret!

Alex.J skrev:
Tror inte man kan gå upp så mycket med ett 140 ska nog gå på.

har du tittat nått på en nsr och jämfört med någon annan med 150 däck?

En snubbe i tyskland som skrivit om sin nsr nyare modell än min (-97) hade satt på ett 150 däck iaf..jag vet inte men tror det kan gå!

Vanish skrev:
har du tittat nått på en nsr och jämfört med någon annan med 150 däck?

En snubbe i tyskland som skrivit om sin nsr nyare modell än min (-97) hade satt på ett 150 däck iaf..jag vet inte men tror det kan gå!

Klart som fan det går! Allt går om man vill ;) Får fila lite annars, men den kommer säkert bli annorlunda väghållning, kommer kanske inte ha lika hög toppfart heller?

Hmm ja kanske men det är ju lätt kollat åk till en däckfirma dom kan säga om det går eller inte går direkt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...