150 - 250Km/h

R1 T skrev:
Funkar hur bra som helst att kör med i stan, det finns olika lägen på gasen.

jo, lite otydligt skrivet av mej. menade mer att svårt att låta bli att gasa så mkt. antar att dne inte bara gör 15km/h på 1:an :gnissla
 
R1 T skrev:
När jag bänkade förra året så fladdrade mätaren på hojen, men då upptäckte jag att sonden hade vibrerat sönder. Men i år med ny lambda och ny placering så tänkte jag tyvärr inte på det när jag bänkade, och inte hade jag video kameran på heller. :kocko . Men det är möjligt att den har gått sönder igen, för beteendet är det samma (fladdrar på höga varv)

R1 T

Min tanke var att det kanske vart lite dåligt med soppa till förgasarna under hård acc (suger luft från tanken) fast den teorin faller ju eftersom du hade samma problem under bänkning.

Jag har haft problem med att bränslepumpen suger luft vid mindre än ca 1/2 tank och hård acc,men med insprutning är det liksom ingen tvekan om att nått e fel när den suger luft, tvärstopp ungefärså här :huvet

Örebro - Arboga ??
 
Är mäkta impad över din fina effektkurva, var det inte du som körde med "läckande" wastegate? Och isof hur löste du det, borrade du bara ett hål i ventilen och isof hur stort? :tummenupp
 
Hightuned skrev:
Är mäkta impad över din fina effektkurva, var det inte du som körde med "läckande" wastegate? Och isof hur löste du det, borrade du bara ett hål i ventilen och isof hur stort? :tummenupp

Det stämmer, men jag har inte borrat hål i wastegate luckan, tror det är heliac som har gjort det, och är ett betydlig smidigare sätt än hur jag har gjort
det.

I korthet så har jag byggt en wastegate med en fjäder som är progressiv. Förhållandevis mjuk i början men hårdnar mer än en vanlig fjäder vid en viss längd, mycket mickel för att få till det, men nu funkar det ganska bra.

Sen är det väll en fördel att ha ett förhållandevis stort turbinhus.

R1 T
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top