14mm "bar end"-speglar

backisen

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Hoj
FZ6-N
Jag letar efter speglar som man sätter längst ut på styret. Innerdiameterna på styret är 14 mm.

Så här ska de se ut på ett ungefär:
Bar-end%20Mirrors.jpg

Finns ju ett flertal på E-bay men vet inte om dessa passar 14mm. Säljarna som jag kontaktat verkar inte veta heller.

Är det någon som kan berätta för mig vart man kan hitta dessa som passar 14mm?

Här ( http://www.nccr.se ) finns det speglar som liknar de på din bild. Titta i katalogen "Övriga delar". Står att de ska passa 14mm innerdiameter.

//Mattias

Här ( http://www.nccr.se ) finns det speglar som liknar de på din bild. Titta i katalogen "Övriga delar". Står att de ska passa 14mm innerdiameter.

//Mattias
Tack för länktipset. Hittade ett schysst styre där till bra pris!

Dock tyckte jag inte om speglarna så mycket. Tyckte själva armen var för lång, dyr var dom också då jag bara planerar att använda en av speglarna.

Skulle helst vilja köpa dessa:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...viewitem=&item=170238344002&_trksid=p3907.m32

Men eftersom säljaren verkar tappad bakom flötet och inte kan svara på om de passar i 14mm så vet jag inte hur jag ska göra.

Finns det ingen som har speglarna jag länkade på E-bay och kan tala om för mig om de passar?

Jo, de var lite dyra...Är inte 14mm typ "standard" för allt utom HD (1" ytterdiam.)? Det står ju att ebay-speglarna passar Honda, Triumph et.c. och alla dessa lär ju ha 22mm styre (med 14mm inner, antagligen).

Jo, de var lite dyra...Är inte 14mm typ "standard" för allt utom HD (1" ytterdiam.)? Det står ju att ebay-speglarna passar Honda, Triumph et.c. och alla dessa lär ju ha 22mm styre (med 14mm inner, antagligen).

Jo det kanske är så. Men jag är osäker. För det är väl bara aluminium-styren som är 14mm i innerdiameter. De som är gjorda av stål har ju större innerdiameter. Frågan är ju vad som sitter standard på hojarna.

Mitt orginal stål styre på Honda horneten var de större inner diameter på än nya alu crosstyret. E dom för stora e de väl inte värre än att svarva ner dom lite grann? e dom för små e de la värre...

biltema.se :tummenupp 19,90:- styck:yoparty Anpassa diametern med eltejp:tummenupp

Bifogat

• aa.jpg
    aa.jpg
    174.4 KB · Visningar: 662
  • aaa.jpg
    aaa.jpg
    216.2 KB · Visningar: 275
Hittar inte heller dom från biltema, varken på nätet eller i katalogen.

Det verkar i princip vara omöjligt att få reda på vad dessa speglar passar till. Blir väl till att bestaälla ett par och chansa.

Kanon men jag hitter de inte i katalogen, ser de ut så eller har du mdiferat de nåt????Annars är ju 20:- spänn taget.

Hittar inte heller dom från biltema, varken på nätet eller i katalogen.

Speglarna finns inte i katalogen eller på nätet, men de finns i butik i Göteborg ialla fall. Det är "cykelspeglar för barn" sitter en liten röd reflex på baksidan men det kan man leva med:tummenupp När jag köpte mina så kostade dom 9,90:- så jag köpte 4 stycken:tummenupp Det finns en modell med helt plan spegel, och en med konkav/konvex(kommer inte ihåg vilken), se till att ni får den som är helt plan:tummenupp

Speglarna finns inte i katalogen eller på nätet, men de finns i butik i Göteborg ialla fall. Det är "cykelspeglar för barn" sitter en liten röd reflex på baksidan men det kan man leva med:tummenupp När jag köpte mina så kostade dom 9,90:- så jag köpte 4 stycken:tummenupp Det finns en modell med helt plan spegel, och en med konkav/konvex(kommer inte ihåg vilken), se till att ni får den som är helt plan:tummenupp

kul :mad: jag köpte nyligen från robbans speedshop i eskillstuna. (1795:- par)
och man var tvungen att köpa dem i par. hade nöjt mig med vänstran annars. men denna var mindre mer slank och bra kvalite. (vet jag eftersom hade det på min förra hoj) funkar faktiskt jävligt bra trots den lilla storleken. finns en modell med blinkers också.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...