14e trim tips

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Hej alla :hej
Jag gjorde som följer;
* Breddade avgasporten ca 4 mm på varje sida samt formade den fyrkantig och polarade upp den ordentligt med tunn stålborste
* Mjukade ner insugsportarna i cylindern, alltså kanterna. Tog bort ca 1 mm på sidan som vetter bort från avgasporten och upp, samt polerade även upp dessa.
* Slipade upp insuget ca 2 mm i diameter runt om och polerade upp detta med.
* Slipade upp förgasaren på den sidan som vetter mot insuget. Slipade då ca 5 mm in och fasade egentligen bara denna så at den skulle flyta ihop med det uppslipade insuget på ett smidigt sätt.

Till denna operation har jag använt mig av en dremel med tillhörande slipar och borstar. Har bara tagit en kort åktur men det blev mycket stor skillnad. Drar nu iväg så att det nästan blir läskigt på den lilla skrangliga saken men blev inte bättre på lägsta varven. Ska ut o ta en längre tur strax. Återkommer om jag har mer att tillägga. //B

Vart ute på en lite längre tur nu. Den funkar finfint. Snabbare accelleration, högre maxvarv och toppfart. Toppar nu ca 50 uppmätt med bil. Kanske skulle kunnat ta lite mer när man slipade.. Om nån av er gör det så kan ni ju kanske skriva hur det gick sen. //B

Hej har gjort nåt liknande på min med. (39cc) cylle

*Gjort 2 boost kanaler samt 2 hål i kolven mot kanalerna.
*Rensat på gjutskägg i utblåset
*Modifierat original avgas system. (förlängt blåsan ca 5cm på mitten, kapat av ingående röret motsvarande längd, tagit upp hålet som ansluter mot cyllen så det är lika stort som packningen, avlägsnat ljuddämparen och ersatt med ett 7cm lång rör i samma dimension.
*Köpte carbon arket på Duells och gjorde egna reeds
*Modifierat förgasaren, tagit upp huvud munstycket med hjälp av en nål(borr), tagit upp framför och efter trottelhuset med slipstift och portat mot insugsplattan
*Gjort en egen "rocket key" alltså mera förtändning

Med andra or mycket pul :D

Toppar 60km/h mätt med bil å jag väger ca 85kg

har ni några bilder ?
blockade isär min idag men tycker det inte finns så mycket att förstora !
mätte cylindern och till min förvåning hade jag 44mm nån fler som har den storleken ? trodde de bara fanns 39mm och 49mm.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman