14e drev mm

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
läste att man kunde byta drev o hårdare fjäder i kopplingen för att öka hastigheten lite på 14e.. någon som vet vart man kan få tag på de till den? minimotocenter verkar ju inte ha det, utan bara reservdelar?!
 
Showtime skrev:
läste att man kunde byta drev o hårdare fjäder i kopplingen för att öka hastigheten lite på 14e.. någon som vet vart man kan få tag på de till den? minimotocenter verkar ju inte ha det, utan bara reservdelar?!


Jag har 14 pinnars framdrev liggandes (3st) :tungan
 
Man bör inte gå över 7kugg då det blir för stor belastning i kopplingen.
6 är orginal.
 
Strongliquid skrev:
14? :confused: :va

Är det inte typ 7-8 original?
Kommer den ens gå framåt med 14?

vet inte, hittade dom på jobbet och har lånat hem 3 st. har ej monterat och provkört. Kunde vara kul om någon kunde räkna ut topphastigheten teoretiskt med detta drev på. Har ett 7 drev på nu och moppen gör 50. Är det någon som vet vad det sitter orginal bak?
 
Last edited:
Glöm att du ens kan få den att röra påsig med ett 14 drev fram!!!!
men det är ju klart att visst har du en ca 30hk i dín motor??
då skulle den gå i 100 km/h vid samma varvtal som du har med 7-68 drevningen nu( ca 10000 rpm ).
Problemet är att drevet kommer att gå av.
Det är en aldeles för klen axel (M8, typ)
 
på 14e är det 68kugg bak orginal, för amerikansk och Euro standard.
I kina är det 65 och ner till 60.

Dem vill högre toppfart i kina och övriga regioner ha mer acc som standard. Detta är En anledning till att det högre toppfart i instruktionsboken än vad man annars kommer upp i ( om ni inte drevar om till kina orginal)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top