141 km/h på 80 väg i Norge = Fängelse

Wooo. Sick!
Med tanke på hur många mc-snutar man ser här i krokarna lär jag välja mina vägar lite bättre när det ska gå undan

Tappa inte tvålen i duschen.. Skämt åsido

18 dagar är ju inga problem, men helsike vad surt!

Går det över till svenska straffregistret?

Wooo. Sick!
Med tanke på hur många mc-snutar man ser här i krokarna lär jag välja mina vägar lite bättre när det ska gå undan

Tappa inte tvålen i duschen.. Skämt åsido

18 dagar är ju inga problem, men helsike vad surt!

Går det över till svenska straffregistret?

Inte en aning om de överförs till svenska registret. Men jag kan säga att "kriminell invandrare" har fått en helt annan betydelse för mig i detta land. :brinnerup

Norge är väl inte bästa stället som det nu framgår med all tydlighet...att göra det på, låt det bli en läxa för oss andra.

Jag var i Norge precis och träffa 2 britter, tydligen hade dom nå böter på runt 60 pund för fortkörning där. Frågade inte om alla olika nivåer men där måste de gå gasa=P

Har inte hört nått från sverige ännu. Har beställt nytt körkort =)

Om jag kan flytta över straffet till sverige kan jag säkert gå i boja istället. I norge har man inte fotbojor. Det känns dock som att det är fler "vanliga" människor i fängelset i Norge. Så jag tar nog bara ut de dagar semester som behövs och sitter inne. :rolleyes:

Ursäkta min humor, men jag ser det bara framför mig..

"ahaa du ska iväg på semester! Vad är inplanerat då?"
"Njao.. jag tänkte sitta inne en sissådär 18 dagar"
"Vadå.. skaru bara sitta innomhus å dega?"
"Njä asså... fängelse.. i norge..."
"ahaa..."

Ursäkta min humor, men jag ser det bara framför mig..

"ahaa du ska iväg på semester! Vad är inplanerat då?"
"Njao.. jag tänkte sitta inne en sissådär 18 dagar"
"Vadå.. skaru bara sitta innomhus å dega?"
"Njä asså... fängelse.. i norge..."
"ahaa..."

Haha, det reagerade jag med på :D

"Tar ut semester för att sitta i bur!" :tummenupp
Underbart. Men du borde sjukanmäla dig istället och plocka ut sjuklön. Du kan säkert arbeta i finkan genom att trycka regplåtar, gräva kol, plocka skräp på motorvägarna eller tvätta kläder :rofl

Nä jag vet, så fungerar det nog inte ;)

Vahettere... "man ska inte tjöra fer fourt, ety det fåååur man ente...." :näsblod

Det här lät ju helknas... men allt är inte kanon i vårt på det stora hela rätt schyssta grannland...

(tack som delar erfarenheten... tjöör jag i noreg så får jag kholla ehur langt jag kan dhraa ner höger sphännrulle....:yoparty)

Pja inte på allt skulle jag tro.
De har säkert bättre ekonomi än Sverige osv.
Mindre bidragstagare och flykting mottagande skulle jag oxå tro :)

Blir min tredje Norge tur i år.

Men håller med det är svårt att hålla igen i handtaget och sövande på sina ställen att hålla deras underliga hastighetsbegränsningar.

Väl ute på tur njuter man av miljön och då går det i relativt saklig takt.

ja men galet är deras straff för fortkörning, hittills har jag inte sett till dom och hoppas jag slipper då deras hastighetsbegränsningar är smått konstiga samtidigt som de verkar vara mindre turistvänliga :näsblod

Vad lär man av detta då? Ska man visa sitt körkort om man blir stannad eller bara neka dem att se det? Hur griniga blir de då (mycket kan jag tänka mig).
Visst man kan visa det på avstånd men be dem ge fan i att ta på mitt privata kort.

Bästa är nog att hålla sig inom rimlig fart och hålla gränserna men somsagt ganska sövande på vissa sträckor.

Hela v 28 ska jag tillbringa på hoj uppe i Norge - får väl hoppas det går väl,blir tredje semester turen upp i annars detta naturvackra land.

Haha, det reagerade jag med på :D

"Tar ut semester för att sitta i bur!" :tummenupp
Underbart. Men du borde sjukanmäla dig istället och plocka ut sjuklön. Du kan säkert arbeta i finkan genom att trycka regplåtar, gräva kol, plocka skräp på motorvägarna eller tvätta kläder :rofl

Nä jag vet, så fungerar det nog inte ;)

Sjukt. Sämsta semestern hitills. Men men, jag vet ju i alla fall vad jag ska göra, eller i alla fall var jag ska vara.

De där med sjuklönen har slagit mig med. Satan så fint de skulle vara. Hur blir de egentligen om jag får influensa i fängelset under min semester? Kan jag sjukskriva mig då?:fyllisar

Du kommer vakna varje morgon på mage avtuppad av droger när den rumänske seriemördaren Fjodor ligger o juckar dig medans han slickar dig i nacken - inget farligt alls - berätta inget om detta sen när du kommer tebax till sporthoj bara.

Du kommer vakna varje morgon på mage avtuppad av droger när den rumänske seriemördaren Fjodor ligger o juckar dig medans han slickar dig i nacken - inget farligt alls - berätta inget om detta sen när du kommer tebax till sporthoj bara.

Woohoo. Ser redan fram emot min semester....:arsele:brinnerup

Nu är jag i alla fall ledig i 3 veckor. Har stängt av mobilen och drar till spanien. De får helt enkelt vänta med att bura in mig.:banana

Sedärja, då vet jag va jag har att vänta då. 163 på 100 väg.
Välkommen till klubben min vän.
Jag kommer aldrig stanna för polisen igen.

blev tagen för 82km/h på 70 väg = 2500kr ELLER 3 dagar i buren :tummenupp

Mån-fred 165 mil på norska vägar,fjäll,trollstigar osv.Och ja det var svårt att hålla sig inom ramen av laglig hastighet till o med på 60 sträckor.
Inte en enda snut,jo en bil på långt avstånd såg vi.
Var min tredje Norge runda,så de växer inte som svampar precis eller så har vi tur i "lotteriet"

Så jävla sjukt att åka i fängelse för lite fortkörning. Om de nu tvunget ska slänga folk i fängelse så borde de ju kolla hur farligt man kör istället. En hastighet säger ju ingenting om hur farligt det är. Ibland kräver trafiksituationen att man kör 20 km/h på en 50-väg och ibland är det ofarligt att köra 280 på en 70-väg.
Jag är normalt ingen förespråkare för att köra ifrån snuten men norskarnas sjuka straff uppmanar ju verkligen till att göra det.

Last edited:
Så jävla sjukt att åka i fängelse för lite fortkörning. Om de nu tvunget ska slänga folk i fängelse så borde de ju kolla hur farligt man kör istället. En hastighet säger ju ingenting om hur farligt det är. Ibland kräver trafiksituationen att man kör 20 km/h på en 50-väg och ibland är det ofarligt att köra 280 på en 70-väg.
Jag är normalt ingen förespråkare för att köra ifrån snuten med norskarnas sjuka straff uppmanar ju verkligen till att göra det.

Japp, det kommer jag tokneka och 'gömma' mig i Sverige.
Och ja, trafikreglerna är lite konstiga. Spelar ingen roll hur man kör, allt går bara på hastigheten.
För några veckor sen låg jag bakom en land rover som vägrade släppa förbi lilla mig, när han tillslut började dra sig mot högern så drog ja om, bara att han ångrade sig halvvägs o närmade sig tillbaka vilket tvingade mig att ligga på vänstersidan av vitsträcket på vänster körfält. 2 cm från vajerstängslet. Nice. Svenskar är dåliga på att hålla sig i högerfältet, men norrmänn är sämst i världen!

Pissland. Undrar hur många svenskar som egentligen stannar? Jag vet ju vad jag gör om jag åker dit i norge....... BRASSAHELVETE

Haha, ja livet är hårt för oss kriminella invandrare. De suraste är ju att man måste ta om körkortet i Norge om man vill fortsätta köra där...

Haha, ja livet är hårt för oss kriminella invandrare. De suraste är ju att man måste ta om körkortet i Norge om man vill fortsätta köra där...

Hur funkar det egentligen?
Får behålla ditt körkort i Sverige och fått skickat efter ett nytt redan?
Det bör väl funka i Norge med tiden igen eller skulle det vara ett speciellt unikt körkort för att få köra i Norge?

Japp. Det suger lite.
Men bra iallfall att man behåller kortet i swe, eller ja. Typ.
Nu handlar det bara om att ta sig till gränsen utan kortet där..
Det blir spännande!

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back