Video 14 veckors väntan på uppkörning

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lär ju bli rätt gott om tillfällen nästa år iom att alla som gått och funderat på det ser till att ta det nu istället.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Väldigt orimliga väntetider är det och skulle det resultera i att vi som riskerar att fastna i övergången till de nya reglerna faktiskt gör detta, ja då blir man ju glad :( 8 veckors väntetid för min del, bara ett par veckor kvar :gnissla
 

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Hyltebruk
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Jag tog mitt i år och va förste elev som körde upp för året i Halmstad, så jag blev nätan lite Historisk där:yoparty Sjukt jobbigt om man skulle behövt vänta så länge!!:huvet
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Vet inte vad jag tar mig till om jag skulle tvingas vänta tills nästa år och de nya reglerna. Då är min hoj som jag letat efter sen i höstas och strypningen av den förgäves....
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Tyckte det var ett helvete att få övningskörning bokad i rimliga tider, kommer få köra 2 timmar kl 07.30 en morgon nästa vecka :död

Hoppas man kan får göra risk 2an i rimlig tid så man kan få en chans att köra upp innan snön faller :huvet
 

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Bromma
Hoj
CB1000ra
hur menar du? om jag inte har fel (vilket jag troligen har) så bokar dom x antal platser ändå om dom inte har så många elever?

Tyvärr så får dem int ha förbokade tider mer, var någon privatist som gnällt hos transport styrelsen så dem var tvungna att ändra.:fyllisar
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Tyvärr så får dem int ha förbokade tider mer, var någon privatist som gnällt hos transport styrelsen så dem var tvungna att ändra.:fyllisar

Ja då blir mer intressant :huvet
Hata är ett så starkt ord så jag tänker säga att jag "ogillar denna människa lika mycket som krom" eftersom att han har förstört för fler än vad det gjort bra tror jag. :mad:
 

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Ort
Stuvsta
Hoj
CB1000RA TT600RE
När jag tog kortet för tre år sedan ringde jag och jagade återbudstider. Jag började ringa när de öppnade på morgonen och ringde sedan var tredje minut hela dagen tills de stängde (på riktigt, jag överdriver inte här. Dag två kunde de mitt personnummer utantill). Efter typ 3 dagar fick jag en tid dagen där på. Trägen vinner!

Min flickvän körde samma taktik, fungerade också. Har man inte hur mycket tid som helst är det smart att satsa på att lyckas vara den förste som kommer fram på måndag morgon, perfekt om någon avbokat via nätet under helgen...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
När jag tog kortet för tre år sedan ringde jag och jagade återbudstider. Jag började ringa när de öppnade på morgonen och ringde sedan var tredje minut hela dagen tills de stängde (på riktigt, jag överdriver inte här. Dag två kunde de mitt personnummer utantill). Efter typ 3 dagar fick jag en tid dagen där på. Trägen vinner!

Min flickvän körde samma taktik, fungerade också. Har man inte hur mycket tid som helst är det smart att satsa på att lyckas vara den förste som kommer fram på måndag morgon, perfekt om någon avbokat via nätet under helgen...

Det är den melodin man måste ta till, det funkar inte att vänta som alla andra! :fakta
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Jag kollade på nätet varje dag, och bokade om tiderna till närmre och närmre för varje dag. Längsta jag fick vänta var 2 veckor, då jag kuggade. Sen var det dagen efter;)
 

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple R -13
Jag som tyckte mina fyra i början av året var drygt! Jisses... det är verkligen inte lätt att leva för oss hojåkare när både transportstyrelsen och försäkringsbolagen kämpar mot oss :7peta
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Jag hade tur o fick bara 3 dagar efter teoriprovet, någon som avbokade 2 dagar innan så hann norpa den, men hade 10 mil till uppkörningsplatsen då också.

Kompisen har blivit sugen som fan, ringde trafikskola idag o hörde om risk1an (tänkte göra allt privat) men dom skulle återkomma sa dom, men ligger man i borde man väl hinna eller? Han har ju fyllt 18 redan o har bil samt lasbilskörkort så teorin är rätt färsk (2-3 månader) så han kan ju ta första tiden som finns på risk1/2/teori och uppkörning
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
När jag tog mitt körkort i Oktober för 4 år sedan så bokade jag in uppkörningen på direkten.. Lika bra att få en tid. När jag tog mitt B-kort så ville de dock inte göra så, det är nog lite annorlunda beroende på vart man kör.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ja då blir mer intressant :huvet
Hata är ett så starkt ord så jag tänker säga att jag "ogillar denna människa lika mycket som krom" eftersom att han har förstört för fler än vad det gjort bra tror jag. :mad:

Hur tänkte du nu? :confused:

Finns 10 platser så finns 10 platser, oavsett om körskolan "snott" dom eller om en privatist "stulit" dom?
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag håller med killen i klippet om att körskolorna borde få tillstånd att bedriva uppkörningarna. Risken är dock att det missbrukas.
 

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Yamaha r6 - 03
Gick in på körskolan, pratade med dem och 3 veckor senare hade jag kortet, gick supersnabbt. Det var förra sommaren.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top