Video 14 veckors väntan på uppkörning

Lär ju bli rätt gott om tillfällen nästa år iom att alla som gått och funderat på det ser till att ta det nu istället.

Väldigt orimliga väntetider är det och skulle det resultera i att vi som riskerar att fastna i övergången till de nya reglerna faktiskt gör detta, ja då blir man ju glad :( 8 veckors väntetid för min del, bara ett par veckor kvar :gnissla

Jag tog mitt i år och va förste elev som körde upp för året i Halmstad, så jag blev nätan lite Historisk där:yoparty Sjukt jobbigt om man skulle behövt vänta så länge!!:huvet

Vet inte vad jag tar mig till om jag skulle tvingas vänta tills nästa år och de nya reglerna. Då är min hoj som jag letat efter sen i höstas och strypningen av den förgäves....

Tyckte det var ett helvete att få övningskörning bokad i rimliga tider, kommer få köra 2 timmar kl 07.30 en morgon nästa vecka :död

Hoppas man kan får göra risk 2an i rimlig tid så man kan få en chans att köra upp innan snön faller :huvet

hur menar du? om jag inte har fel (vilket jag troligen har) så bokar dom x antal platser ändå om dom inte har så många elever?

Tyvärr så får dem int ha förbokade tider mer, var någon privatist som gnällt hos transport styrelsen så dem var tvungna att ändra.:fyllisar

Tyvärr så får dem int ha förbokade tider mer, var någon privatist som gnällt hos transport styrelsen så dem var tvungna att ändra.:fyllisar

Ja då blir mer intressant :huvet
Hata är ett så starkt ord så jag tänker säga att jag "ogillar denna människa lika mycket som krom" eftersom att han har förstört för fler än vad det gjort bra tror jag. :mad:

När jag tog kortet för tre år sedan ringde jag och jagade återbudstider. Jag började ringa när de öppnade på morgonen och ringde sedan var tredje minut hela dagen tills de stängde (på riktigt, jag överdriver inte här. Dag två kunde de mitt personnummer utantill). Efter typ 3 dagar fick jag en tid dagen där på. Trägen vinner!

Min flickvän körde samma taktik, fungerade också. Har man inte hur mycket tid som helst är det smart att satsa på att lyckas vara den förste som kommer fram på måndag morgon, perfekt om någon avbokat via nätet under helgen...

När jag tog kortet för tre år sedan ringde jag och jagade återbudstider. Jag började ringa när de öppnade på morgonen och ringde sedan var tredje minut hela dagen tills de stängde (på riktigt, jag överdriver inte här. Dag två kunde de mitt personnummer utantill). Efter typ 3 dagar fick jag en tid dagen där på. Trägen vinner!

Min flickvän körde samma taktik, fungerade också. Har man inte hur mycket tid som helst är det smart att satsa på att lyckas vara den förste som kommer fram på måndag morgon, perfekt om någon avbokat via nätet under helgen...

Det är den melodin man måste ta till, det funkar inte att vänta som alla andra! :fakta

Jag kollade på nätet varje dag, och bokade om tiderna till närmre och närmre för varje dag. Längsta jag fick vänta var 2 veckor, då jag kuggade. Sen var det dagen efter;)

Jag som tyckte mina fyra i början av året var drygt! Jisses... det är verkligen inte lätt att leva för oss hojåkare när både transportstyrelsen och försäkringsbolagen kämpar mot oss :7peta

Jag hade tur o fick bara 3 dagar efter teoriprovet, någon som avbokade 2 dagar innan så hann norpa den, men hade 10 mil till uppkörningsplatsen då också.

Kompisen har blivit sugen som fan, ringde trafikskola idag o hörde om risk1an (tänkte göra allt privat) men dom skulle återkomma sa dom, men ligger man i borde man väl hinna eller? Han har ju fyllt 18 redan o har bil samt lasbilskörkort så teorin är rätt färsk (2-3 månader) så han kan ju ta första tiden som finns på risk1/2/teori och uppkörning

När jag tog mitt körkort i Oktober för 4 år sedan så bokade jag in uppkörningen på direkten.. Lika bra att få en tid. När jag tog mitt B-kort så ville de dock inte göra så, det är nog lite annorlunda beroende på vart man kör.

Ja då blir mer intressant :huvet
Hata är ett så starkt ord så jag tänker säga att jag "ogillar denna människa lika mycket som krom" eftersom att han har förstört för fler än vad det gjort bra tror jag. :mad:

Hur tänkte du nu? :confused:

Finns 10 platser så finns 10 platser, oavsett om körskolan "snott" dom eller om en privatist "stulit" dom?

Jag håller med killen i klippet om att körskolorna borde få tillstånd att bedriva uppkörningarna. Risken är dock att det missbrukas.

Gick in på körskolan, pratade med dem och 3 veckor senare hade jag kortet, gick supersnabbt. Det var förra sommaren.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT