14-årig flicka slogs medvetslös i skolan

Män blir också slagna 10ggr oftare -detärsyndomossmän :gnissla

Men jag förnekar inte att miljö spelar in.

Har ett exempel här i stan, mor & far är poliser, bor i lugnt område.Gick i getthoskolan i stan, killen bryter och roar sig med att kasta sten på bilar och om dom stannar, spöa dom som stannar med sitt fina skolgäng :)

Hade han gått i en annan skola hade det nog slutat helt annorlunda.

Inte så säkert att mor och far är goda föräldrar bara för att dom är poliser. Jag säger bara Patrik Sjöberg, vem trode att han haft en dålig uppväxt? Han spårade förvisso inte ur men kunde nog lika gärna ha gjort det om bara vågskålen hade vägt över lite mer åt fel håll.

Tråkigt men sådana där möter förr eller senare en större idiot än dom själva. Kanske kastar sten på en buss med fotbollsuportrar eller liknande.

Inte så säkert att mor och far är goda föräldrar bara för att dom är poliser. Jag säger bara Patrik Sjöberg, vem trode att han haft en dålig uppväxt? Han spårade förvisso inte ur men kunde nog lika gärna ha gjort det om bara vågskålen hade vägt över lite mer åt fel håll.

Tråkigt men sådana där möter förr eller senare en större idiot än dom själva. Kanske kastar sten på en buss med fotbollsuportrar eller liknande.

Hade Sjöberg inte hoppat så högt hade det nog gått åt h-e för honom.

Last edited:
Det nya underbara sverige.. Gick säkert förbi en lärare som inte våga avbryta misshandeln för då hade väl läraren blivit av med jobbet..

Det nya underbara sverige.. Gick säkert förbi en lärare som inte våga avbryta misshandeln för då hade väl läraren blivit av med jobbet..

Ja alla lärare verkar tro det, men så är inte fallet. Man får "ta över" någon annans nödvärnsrätt om personen inte kan försvara sig själv.

Ja alla lärare verkar tro det, men så är inte fallet. Man får "ta över" någon annans nödvärnsrätt om personen inte kan försvara sig själv.

Jo alla lärare borde få en utbildning liknande väktarutbildning så de lär sig sina rättsliga rättigheter vid ingrepp.

Jag var på en skola i söderort och jobbade för ett par år sen då ett par tjejer i den åldern började veva hejvilt med sina nyckelknippor dom hade på sånna där band... Stog ett gäng runt och hejade på, fick gå emellan och dra isär dom. Krampaktigt höll dom i varandras hår... Helvilda! Det han bli blodvite av nycklarna som dom dängde varandra i ansiktet med. Sen kom farbror blå och tog anmälan..

Fast när inte chefen inte lämnar någon support åt lärarna utan försöker hålla dem utanför alla konflikter är det ju inte så lätt. Skulle du avväpna en elev som hotar dig så blir det samtal med rektor, föräldrar och hot om polisanmälan mot dig. Eleven bara skämtade ju. :brinnerup

Det är då inte bara pojkar som gör elaka saker! Kvinnor brukar göra det ännu allvarligare med nästan ALLT!

Fast när inte chefen inte lämnar någon support åt lärarna utan försöker hålla dem utanför alla konflikter är det ju inte så lätt. Skulle du avväpna en elev som hotar dig så blir det samtal med rektor, föräldrar och hot om polisanmälan mot dig. Eleven bara skämtade ju. :brinnerup

Då får man väl se till att eleven inte vågar skvallra. :D

Har en nära släkting som är högstadielärare och enligt henne går det till ungefär såhär:
Elev begår någon form av brott eller ordningsförseelse.
Lärare tar elev på bar gärning.
Lärare polisanmäler (vid brottslig gärning).
Lärare ringer föräldrar.
Lärare försöker tala elev till rätta.
Elev bara garvar.
Föräldrar blir jättearga. På läraren. Aldrig att DERAS lilla ängel skulle göra något sådant!
Polisen lägger ner ärendet omedelbart.
Och så går det till. Igen och igen och igen.

Om någon frågar mej så tycks lagstiftningen på detta område vara något eftersatt.

Har en nära släkting som är högstadielärare och enligt henne går det till ungefär såhär:
Elev begår någon form av brott eller ordningsförseelse.
Lärare tar elev på bar gärning.
Lärare polisanmäler (vid brottslig gärning).
Lärare ringer föräldrar.
Lärare försöker tala elev till rätta.
Elev bara garvar.
Föräldrar blir jättearga. På läraren. Aldrig att DERAS lilla ängel skulle göra något sådant!
Polisen lägger ner ärendet omedelbart.
Och så går det till. Igen och igen och igen.

Om någon frågar mej så tycks lagstiftningen på detta område vara något eftersatt.

Har en kollega som berättade precis samma story. Han tycker det är lugnare att jobba som plit. :D

Min gamla kompanichef var Sveriges yngste major på 28 år. Hans kroppsbyggnad fick Arnold i sina glansdagar att se lönnfet ut. I övrigt såg det ut som de just fiskat in honom från Navy Seals. En riktig jävla monsterstridspitt mao. Man gjorde fanimej honnör med båda händerna och även en fot ibland i ren respekt när man mötte honom ute.
Efter halva min tjänstgöring slutade han och blev grundskolerektor.
Jag anar att det var ordning och reda på den skolan. :)

Min gamla kompanichef var Sveriges yngste major på 28 år. Hans kroppsbyggnad fick Arnold i sina glansdagar att se lönnfet ut. I övrigt såg det ut som de just fiskat in honom från Navy Seals. En riktig jävla monsterstridspitt mao. Man gjorde fanimej honnör med båda händerna och även en fot ibland i ren respekt när man mötte honom ute.
Efter halva min tjänstgöring slutade han och blev grundskolerektor.
Jag anar att det var ordning och reda på den skolan. :)

Dags att skjuta lite stålar till cellforskningen så det får ordning på det där med kloning snart alltså?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti