14-årig flicka slogs medvetslös i skolan

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13095220.ab

14-årig flicka slogs medvetslös i skolan
Fem flickor misstänkta för grov misshandel
Den 14-åriga flickan överfölls i skolkorridoren av fem tonårsflickor.
De sparkade, hoppade på henne och slog henne medvetslös.
Den råa gruppmisshandeln filmades av skolans övervakningskameror.
Det var i går eftermiddag som den råa misshandeln ägde rum på Dammfriskolan i Malmö.

– Vi fick in larmet klockan 14.26. En flicka hade misshandlats av fem andra flickor och var okontaktbar, säger Cindy Schönström-Larsson på polisen i Skåne.

Hoppade på huvudet
Fem flickor, alla under 15 år, ska enligt anmälan ha attackerat den 14-åriga flickan i skolkorridoren. Med sparkar och slag misshandlade de henne brutalt.

Flickan slogs medvetslös för en stund och de andra flickorna ska även ha hoppat på hennes huvud när hon låg ner.
Skolpersonal hittade den okontakbara och skadade flickan och ringde ambulans. Hon vårdades i går på sjukhus för lindrigare skador.

– Fem flickor är nu skäligen misstänkta för grov misshandel och övergrepp i rättssak, säger Cindy Schönström-Larsson.

Filmades
Hela den brutala misshandeln filmades av skolans övervakningskamerasystem och de inblandade flickorna kunde därför snabbt identifieras.

Eftersom ingen av flickorna ännu fyllt 15 år kommer ärendet att lämnas över till de sociala myndigheterna.
Orsaken till misshandeln var i går inte känd.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva......

Det var bättre förr... :5sure

Vad är det för fel på vissa? Flera under 15 år och grovt misshandlar en tjej. Är så fel o läsa..

Fy fan vad rått. Måste vara något riktigt allvarligt fel på dessa tjejerna. Sedan kan jag inte direkt påstå att man är förvånad över att även tjejer kan bli våldsamma och göra ohyggliga saker mot varandra. Var ju en liga i Stockholm beståendes av tjejer som misshandlade sina offer rejält. Sedan är det så klart vanligare att killar tar till fysiskt våld i dessa sammanhang.

Inte på samma nivå, men här i stan var det en tjej som kastade ägg på en annan tjej som stod och väntade på att få gå på skolbalen mitt framför alla sina jämnåriga kamrater. Om hon gjort sig förtjänt av det eller inte har jag ingen aning om. Kan bara föreställa mig hur ledsen och förnedrad hon måste ha känt sig.

Pratade med mamma senast i förrgår om skolan i dag.
Hon är lärare.

Detta är vardagsmat nuförtiden och hon jobbar med barn upp till 12 år så det är långt ner i åldrarna.
Hon ser olika former av misshandel varje dag bland eleverna.
Både fysisk och psykisk.

Och lärarna får/kan inte göra någonting, och kontaktar det föräldrarna så är det lärarens fel.

Jag så iaf åt henne att sluta ringa föräldrarna och ringa polisen istället.

Last edited:
Ingen har tid att bry sig i ungarna idag, så dom gör mer och mer för att synas och höras, och blir mer och mer avtrubbade eftersom dom har växt upp helt utan regelverk.

Dessutom kommer hon som blev nerslagen att få byta skola, den är ju alltid offret som flyttas och hamnar i en ny klass, mobbarna får alltid gå kvar :mad:

Nej.

Det här är ett importerat problem.

Inte det minsta importerat. De gånger jag sett tjejer slåss så har det varit svenska tjejer. Snarare är det jämnställdhetshysterin att tjejer försöker ta sig samma friheter som killar i kombination med vuxenvärlden som inte längre vågar säga till ungar när dom beter sig felaktigt.

Det var inte jag som antydde att detta börjar likna fb. Bara försökte hjälpa till. Skäll inte på mig. :gråta

:D

Du är förlåten!

Inte det minsta importerat. De gånger jag sett tjejer slåss så har det varit svenska tjejer. Snarare är det jämnställdhetshysterin att tjejer försöker ta sig samma friheter som killar i kombination med vuxenvärlden som inte längre vågar säga till ungar när dom beter sig felaktigt.

Jasså?

Du har alltså sett 5 svenska tjejjor hoppa på huvudet på en annan tjej? :va

Men du kanske har rätt, mindre jämnställdhet kanske ger mindre våld i skolorna, burrkha-power!

:yoparty

Last edited:
:D

Du är förlåten!

Jasså?

Du har alltså sett 5 svenska tjejjor hoppa på huvudet på en annan tjej? :va

Men du kanske har rätt, mindre jämnställdhet kanske ger mindre våld i skolorna, burrkha-power!

:yoparty

2-3 st är väl illa nog?

Jag förspråkar inte mindre jämnställdhet. Jag tror bara det är jämnställdheten som gjort att fler kvinnor börjat bruka våld.

Våldet bland män är fortfarande tio gånger större och påverkas knappast av någon jämnställdhet.

2-3 st är väl illa nog?

Jag förspråkar inte mindre jämnställdhet. Jag tror bara det är jämnställdheten som gjort att fler kvinnor börjat bruka våld.

Våldet bland män är fortfarande tio gånger större och påverkas knappast av någon jämnställdhet.

Män blir också slagna 10ggr oftare -detärsyndomossmän :gnissla

Men jag förnekar inte att miljö spelar in.

Har ett exempel här i stan, mor & far är poliser, bor i lugnt område.Gick i getthoskolan i stan, killen bryter och roar sig med att kasta sten på bilar och om dom stannar, spöa dom som stannar med sitt fina skolgäng :)

Hade han gått i en annan skola hade det nog slutat helt annorlunda.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti