13 km/h!!!

Gixxerrace600

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Gixxer 600
13 km/h för fort

Fan blev plockad av snuten igår, 13km/h för fort på 50 väg. Drog på mig 2400 i böter. Dom får det fan å svida när dom e igång. Glad ja inte satt på hojjen, då hade det inte varit 2400 :D

Last edited:
Surt som fan men samtidigt tycker jag att det är riktigt bra med så höga böter på lägre hastigheter.
Jag bor centralt och har en bro utanför mig där det är 30km/h och folk kör som dårar där ibland. Nu hade de kontroll i förrgår, det var måååånga som torskade. en kompis kompis tjej fick 4600:- i böter, tror hon klockades för 46 eller 47km/h...

En annan grej, jag fick berättat för mig att de kan plocka kortet på 30-sträcka VID SKOLA när man kör bara 5km/h för fort, stämmer det eller!? Bra grej ändå, men de måste ju "annonsera" det lite bättre isåfall så folk har en chans åtminstone...

Surt som fan men samtidigt tycker jag att det är riktigt bra med så höga böter på lägre hastigheter.
Jag bor centralt och har en bro utanför mig där det är 30km/h och folk kör som dårar där ibland. Nu hade de kontroll i förrgår, det var måååånga som torskade. en kompis kompis tjej fick 4600:- i böter, tror hon klockades för 46 eller 47km/h...

En annan grej, jag fick berättat för mig att de kan plocka kortet på 30-sträcka VID SKOLA när man kör bara 5km/h för fort, stämmer det eller!? Bra grej ändå, men de måste ju "annonsera" det lite bättre isåfall så folk har en chans åtminstone...

Tveksamt. Körkortsgränsen är ju 20 kmh vid 30 sträcka. Möjligen om de bedömer att du utgjort fara för annan. Men då skulle man ju inte få köra där alls. 5Kmh är ju ingen skillnad knappt.

Kanske om man kör 35 med fullt hjulspinn och låter passageraren styra för att man själv pratar i mobiltelefon och byter mellan låtar på stereon.

2913956 Surt som fan men samtidigt tycker jag att det är riktigt bra med så höga böter på lägre hastigheter.

Måste ju varit mer än att hon körde för fort isåfall, jag blev klockad 72km/h för fort och fick 4k i böter 9 dagar efter höjjningen i oktober... = Hon måste blivit bötad för massa skitsaker som var fel på fordonet med...

De dära med 5km/h för fort på 30 väg kan omöjligt stämma...

nr.1: Hur fick hon 4600kr i böter. 46-47km/h på 30väg skall ge max 2800kr i böter. Måste ju ha gjort en massa dumt, glömt bilbälte kanske?

nr.2: Stämmer inte! Som sagt om man gör som honkiie beskriver, men då är det vårdslöshet i trafik.

nr.1: Hur fick hon 4600kr i böter. 46-47km/h på 30väg skall ge max 2800kr i böter. Måste ju ha gjort en massa dumt, glömt bilbälte kanske?

nr.2: Stämmer inte! Som sagt om man gör som honkiie beskriver, men då är det vårdslöshet i trafik.

nr.1: Jag vet ej hur hon fick 4600:- i böter, jag har bara fått det berättat för mig av 3:e person. Men med tanke på att man blir av med kortet vid 20km/h för fort på 30-sträcka så kanske det inte är helt orimligt. Men hon körde kanske även utan bälte, det vet jag ej.

n2.2: Det var det jag misstänkte, personen som sa det är inte den mest trovärdiga heller och får ibland för sig saker lite hipp som happ. Jag är dessutom så jävla slö så jag orkar inte ta mig in på skitsidan www.vv.se för att själv leta information, det är det sporthojs-medlemmar är till för.

Nya böter om man kör FÖR SAKTA, hindrande av trafik :D

det finns!

hörde på radio för några dagar sen om en nisse som fick böter för att ha kört för sakta, skrattade åt saken men tänkte mer på det, senare hörde jag kvällsnyheterna och då hade dom fått lite mer information och det visade sig att det var någon (blöj)raggare i Sandhem (ligger utanför Mullsjö (som ligger några mil norr om Jönköping)) som med sin stora (rostiga och fula) raggarbil/amerikanare som hade cruisat runt i 5-10 km/h på 50-väg och fått en mäktig kö efter sig :D
så polisen hade plockat honom och böt honom för kört för sakta (fast formulerat med snyggare ordval)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg