13% håller 30 på 30 vägar

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Stor-MC-bild1.gif

Vilken färg är du? :)

Last edited:
Skumt att det är INGEN som kör > 30km/h för fort just på 30 sträckor :va

Brukar försöka hålla 30, åtminstone ligga under 40 men är folk i närheten försöker jag köra lagligt just där...

På 50 ligger jag normalt under 60 i tätort, inte bara för att jag är en så fin och sympatisk människa utan också för att det typiskt är där dom har eventuell kontroll, men utanför tätort och övriga hastigheter kan jag nog ha alla färger beroende på humör... :näsblod

Last edited:
Lite olika färger för mig.. Röd på 30km/h brukar ligga under 40 iaf. %0 ock så röd sen blir det nog SVART...

Är nog faktiskt ganska grön. Lite busigt röd ibland på 90-sträckor, dock sällan fortare än 110 på 110-väg.

Finns det motsvarande diagram för andra fordon?

Min hoj är svart, är det symptomatiskt med att aldrig köra på 30-sträckor och alltid köra 31 för fort på alla andra:confused:

30 är fan svårt att hålla. Det är för långsamt och blir bara hackigt och jävligt. Ta bort 30 och byt ut det mot 40 så blir jag nöjd.

Håller 30-35 på 30-sträckor. Alla andra begränsningarna tittar jag inte ens på mätaren faktiskt, så länge inte Haffa ligger bakom då.

Följer rythmen - om jag är ensam kör jag i den hastighet som det känns rätt i förhållande till sträckan jag befinner mig på.

Huligan? Nä, så behöver det väl inte vara?!

30 och 50 är de viktigaste hasigheterna tycker jag då det är störst risk att köra på en unge eller dyl...allt över dessa är valfria!

Mest grön, faktiskt.

Jag trodde verkligen att jag var en fortkörare. Jag hade ju läst överallt om hur farligt det är med en sporthoj då man konstant ligger och kör för fort utan att man märker det, hur man nästan inte kan köra laglig hastighet.

Men nu när jag äger en sporthoj (nåja, hyffsat sportig iaf), så märker jag att fart inte intresserar mig så mycket. Jag är förvånad över hur ofta jag faktiskt kör lagligt, även på 90-vägar. Det känns för det mesta enbart riskabelt att köra snabbt. Men tro nu inte att jag åker runt och har tråkigt på min plastgris. Icke. Jag lever nämligen för accelerationen. Varje gång jag drar på för fullt så stannar tiden, nuet blir min värld och adrenalinet marinerar min hjärna. Det är skillnaden som är rolig, inte det statiska malandet. Så istället för att köra för fort, så utgör jag väl en risk genom att ligga och jo-jo-köra på vägarna :-)

/perris

Jag är av exakt samma skrot och korn som Perris, det är accet som får en att vibrera av åtrå. Fet hastighet i längre tidsenheter får en mest porös och skum till mods, då det hela tiden finns risk att nån senil-Olga börnar ut framför en och snabbt och koncist smälter ihop en med hojen i nåt slags Rembrandt med mc-tema på kärringens bildörr. Troligen märker hon inget heller utan ångar vidare till affären efter de där morötterna som hon glömde att hon köpte dagen innan. :gnissla

Kör i den hastighet jag anser vara lämpligt för plats och situation...

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard