12V Kylbox, vilken? Var?

Jag gillar den reklamen :tummenupp:tummenupp

Jag är inte lika kategorisk som min sambo men jag gillar inte den där jäveln, bl.a.a för att alla som varit på Mekonomen vet att de osm jobbar där ser "något" annorlunda ut.

Någon som varit på Mekonomen i Järfälla? :rofl

Enligt den pdf som du lade med i ditt meddelande så är det ju den från dometiv som är bäst av dom som testades där.
Maila Dometic eller ring dom och fråga vilka återförsäljare dom har i ditt närområde. Brukar funka utmärkt.

Själv så kör jag med en box som jag köpte på OKQ8 för ett antal år sedan. Funkar utmärkt att kyla massor. Rymmer 32 liter så det går i en hel del. Dock gör det ju att den inte är så smidig att bära längre sträckor.
Jag tror tyvärr att den var något tillfälligt extraerbjudande så den finns nog inte där nu.

Mekonomen...söta pojkar...
Du har tydligen inte besökt Mekonomen i Norrtull/Vasastan. :hoppskrat

Killen med namnskylten ”JUHA” hade bytt frisyr när jag var där sist, men den depraverade auran var intakt. Men jag gillar Mekonomen. De är inte alls så jävla dumdryga som personalen brukar vara på ställen där man köper bildelar.

Någon som varit på Mekonomen i Järfälla? :rofl
Nej, berätta! :)

Last edited:

Killen med namnskylten ”JUHA” hade bytt frisyr när jag var där sist, men den depraverade auran var intakt. Men jag gillar Mekonomen. De är inte alls så jävla dumdryga som personalen brukar vara på ställen där man köper bildelar.

Mekonomen Vasastan är ju en skänk. En av de sista bastionerna i skruvochmutter-branschen som fortfarande biter sig fast innanför tullarna. :Bugar Gillar personalen.

Men snart är det nog fitness-butik, solarie, gym, kaffelatte eller ngt annat livstilsbajs där med.

Hehe, det gäller att ta dom på rätt sätt ;) :tummenupp -> :tuttar = :Bugar

Det jag kommer ihåg tydligast var den tatuerade fettsäcken som jobbade där och slutade sitt pass medan jag stod i kön, han gick stolt ut till sin Volvo 740 med extra-allt (inkl krock- och rostskador, extralysen, vinge, 18", turktrappa, toning mm mm) och varvade upp den, "plattan i mattan", dumpade kopplingen, hamnade lite snett så han drog halva gräsmattan och en trottoarkant och åkte hem till Märsta med däckskrik. :yoparty

De som var kvar där inne var typ likadana, inkl någon riktigt skum ryss som jobbade där.

Ett besök rekommenderas starkt! Ligger undangömt i något hål vid Saab typ.

Det jag kommer ihåg tydligast var den tatuerade fettsäcken som jobbade där och slutade sitt pass medan jag stod i kön, han gick stolt ut till sin Volvo 740 med extra-allt (inkl krock- och rostskador, extralysen, vinge, 18", turktrappa, toning mm mm) och varvade upp den, "plattan i mattan", dumpade kopplingen, hamnade lite snett så han drog halva gräsmattan och en trottoarkant och åkte hem till Märsta med däckskrik. :yoparty

De som var kvar där inne var typ likadana, inkl någon riktigt skum ryss som jobbade där.

Ett besök rekommenderas starkt! Ligger undangömt i något hål vid Saab typ.

:D:D:D tack för dagen skratt, det piggade upp efter 23 timmar på jobbet :Bugar

Nja, du tänker väl på www.sifvert-skruv.se på Lindhagensplan nu? Där kan man snacka skruv och mutter!

Nej med skruvochmutter-branshen menade jag här butiker för oss som skruvar.
Men på Sifverts är jag också stammis. Rostfri träskruv för ca 15 000- bara till träbåten när hon renoverades. Uffe och de andra där är guld.

Men det är många andra fina firmor för oss pulare på Lindhagensgatan som flyttat utanför tullarna när hyrorna höjdes med 100% över en natt för att gatan skulle bli fiiinare. "De ska bil typ som en boulevard" sa ngn som arbetade med den nya stadsplanen. :3freak
De inflyttade bilburna villamänniskorna i de nybyggda lyxlägenheterna vid Hornsbergs Strand ska ju inte behöva se sån skit som fina gamla Kuntze eller Sthlms Skeppshandel som Pilas drev på Lindhagensgatan. Båda dess firmor har nu flyttat ut i hoodens industriområden. Man får ta ledigt en eftermiddag och jucka dit med T-bana och buss.

Skönt att iaf Sifverts samt Flinks ligger kvar invid Lindhagensgatan.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3991823#post3991823

Last edited:
Jag kan starkt rekomendera att köpa ett ställbart underspänningsskydd som stänger av boxen när batterispänningen har sjunkit till förinställds nivå.

Det eller ett par bra startkablar, för förr eller senare så glömmer du boxjäveln på, eller tror att du ska springa in någonstans för ett snabbt ärende och blir bjuden på öl.
Dagen efter när du tänker hämta bilen så tackar du mig!

:rofl

”Turktrappa”? Vad fan är det?! :lol
Kjolpaket?

:rofl

”Turktrappa”? Vad fan är det?! :lol
Kjolpaket?

kiko har rätt, en sådan där grej från hell för bakrutan. Används fortf i Rimbo och Märsta, samt Bergslagen.

Vid tveksamhet, LYD!

Ingen tveksamhet alls, ok att jag är loaded, het och allt det där - men 6 papp för en kylbox till bilen låter helt rubbat. Kan lika bra köpa en tillhörande vinöppnare för tjuge papp då.

Last edited:
Köpte en på ÖoB igår bara för att frakta lite kylvaror mellan stugan och stan och döm om min förvåning när den fungerade! Nu återstår bara att se hur kallt det blir, med 50W drar den så lite kyla bör den åstadkomma.

Jag kan starkt rekomendera att köpa ett ställbart underspänningsskydd som stänger av boxen när batterispänningen har sjunkit till förinställds nivå.

Det eller ett par bra startkablar, för förr eller senare så glömmer du boxjäveln på, eller tror att du ska springa in någonstans för ett snabbt ärende och blir bjuden på öl.
Dagen efter när du tänker hämta bilen så tackar du mig!

Jag hör dig, men:
Varför är 12V i bagageutrymmet strömsatt när 12V i mittkonsol och askkopp dör när man slår av bilen? Otroligt korkat.
Kan det stämma?

Back