125jr bra för alla

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Det kan inte finnas för mycket juniorer i svensk roadracing.
Juniorer är något som är bra för alla i den här cirkusen. 2003 körde ca 15 svenska förare i 125 junior. Resultatet av detta blev att 3st förare kliver upp till 125 racer nästa år samt 3st till 250 racer. När hade 250r 3 förare under 20 år sist på gridden och när hade 125r 6 förare under 20 år på gridden?. Ca 6 st förare i stockholmstrakten som idag kör minimoto deklarerar att dom till nästa år kommer köra 125jr kanon tycker jag men det behövs fler. Och det är något ni etablerade förare borde haka på och hjälpa till med. Vart du än bor i detta avlånga land så skulle just du kunna ordna så att en junior i hålan där du bor kommer in i rr träsket. Hur du går till väga är upp till dig har du en stor racingbuss skulle du kunna erbjuda denna jr transport till rejsen har du knappt plats för dig själv i din Volvo combi kanske du kan locka denna jr med att bara prata varmt om 125jr och sporten som sådan.i slutet av 90talet köpte Stefan Folkeson en rgv250 och lät Christian Lodnert köra på den mer eller mindre gratis under Folkeson racings flaggor i och med att dom kommer från samma socknen och att det stod om detta i lokalpressen skapade detta mer goodwill hos dom lokala sponsorerna inget jag tror Folkeson ångrar idag. Det var ett exempel på hur det kan gå till många av er har inte dom förutsättningarna och heller inte tid men om du har hjärta för återväxten så ska det inte vara så svårt för dig heller att på något sätt få in en junior i sporten.Tack för orden mvh GG

Självklart är det så att man lyfter fram sporten för juniorerna.
Tyvärr känner jag inte så många "kids", men de jag vet om är det självklart man pushar på.
hehe, icke att förglömma, Mårtensson i 250r är inte bolagsmyndig ännu heller, även om han blir det nästa år ;)

Ja vill rejsa!!
Men pengar och transport saknas!
Kanske ska fråga mormor om pengar;)

Oro skrev:
Att 125Jr är bland det bästa som hänt svensk roadracing kan jag hålla med om. :tummenupp De race med 125Jr som jag sett har dessutom varit väldigt underhållande!

Jepp, klart en av höjspunkterna under racehelgen. Galningar allihopa.

på lördags eftermiddagarna när alla har kvalat klart och 125jr lainar upp för start så brukar dom flesta i depån släppa alla verktyg för att kolla på galningarna och jag håller med det är veldigt underhållande

moto-gg skrev:
på lördags eftermiddagarna när alla har kvalat klart och 125jr lainar upp för start så brukar dom flesta i depån släppa alla verktyg för att kolla på galningarna och jag håller med det är veldigt underhållande

Definitivt så är det så, uppehåll i mekandet, en pilsner å fjunior-räjs :)
brukar försöka kolla varje gång..

/B

Jepp, Jepp, Jepp...
Vi e tuffast! :cool:

När 12 förare startar och 7 kommer i mål kan det inte vara annat än underhållande! :banana
Tvivlar dock på att jag har råd att köra nästa år också :( ..konkuransen lär bli stenhård iaf!

moto-GG, vi kan tacka dig mkt för klassens utväckling senaste året :Bugar

kajlyl skrev:
Jepp, Jepp, Jepp...

När 12 förare startar och 7 kommer i mål kan det inte vara annat än underhållande! :banana
Tvivlar dock på att jag har råd att köra nästa år också :( ..konkuransen lär bli stenhård iaf!

Ut och jaga spons(och hojtjyvar) så fixar det sig nog :)

kajlyl skrev:
Jepp, Jepp, Jepp...

Det minsta Radical Riders kan gora ar ju att sponsra/hjalpa dig med allt som du kan tankas behova. :hördu RR!

Goodstuff skrev:
Det minsta Radical Riders kan gora ar ju att sponsra/hjalpa dig med allt som du kan tankas behova. :hördu RR!
Man tackar! :Bugar

Me tanke på att man klarar en junior sesong på drygt 20 000 inkl hoj, så skulle det väl kunna gå runt med några små sponsorer... :banana
Kämpigt bara att att behöva masa runt mina 75kg när det finns 50kilos knattar med lika mkt pulver i maskenin :3freak

kajlyl skrev:
Man tackar! :Bugar

Me tanke på att man klarar en junior sesong på drygt 20 000 inkl hoj, så skulle det väl kunna gå runt med några små sponsorer... :banana
Kämpigt bara att att behöva masa runt mina 75kg när det finns 50kilos knattar med lika mkt pulver i maskenin :3freak

Ok, för vinst i cupen kanske inte 75kg är optimalt. Men det är optimalt på det sättet att du får lära dig ta ut allt vad som går ur hojen för att hänga med.
Kämpa på, du har mer att hämta och lära dig 125jr.

Håller med moto-gg att det är riktigt bra med 125 jr.
Håller just nu på med att skapa ett informations paket för att jaga sponsorer till Robban Gull som kommer attköra nästa år.(Håll ögonen öppna han är ruskigt snabb) Han är en av dom 6 minimotoåkarna.
Vilka är dom andra 5??

// Patrese

Patrese skrev:
Håller just nu på med att skapa ett informations paket för att jaga sponsorer till Robban Gull som kommer attköra nästa år.(Håll ögonen öppna han är ruskigt snabb) Han är en av dom 6 minimotoåkarna.
Vilka är dom andra 5??

// Patrese

Vilka är dom andra 5??

// Patrese

timmie blythe,linus,dommes mikaela,tvillingarna på 13 år från uppsala sen hoppas jag på en riktigt snabb finne från s-tälje som hyrde en hoj till i år men dök alldrig upp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2