125GP i england

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
fyfan vilket fränt race det var nyss i moto+ :yoparty

Det ser ut å gå ganska fort därborta :näsblod

Lite ballt är att cykel som kom 2:a är till salu för ca 13000 pund :tomten

den skulle man haft om man inte haft en Riktig Räcer :3freak

titum skrev:
fyfan vilket fränt race det var nyss i moto+ :yoparty

Det ser ut å gå ganska fort därborta :näsblod

Lite ballt är att cykel som kom 2:a är till salu för ca 13000 pund :tomten

den skulle man haft om man inte haft en Riktig Räcer :3freak
Du får sticka över och visa dem var skåpet ska stå. :7peta

Gustav O skrev:
Du får sticka över och visa dem var skåpet ska stå. :7peta

Tänkt tanken å åka över å se hur fort det går....... fast då får jag köra lite fortare hemma först annars kvalar jag nog inte in :4skrika

titum skrev:
Tänkt tanken å åka över å se hur fort det går....... fast då får jag köra lite fortare hemma först annars kvalar jag nog inte in :4skrika
Det är ju "ganska" bra fart i 125 i England, Red Bull teamet och en del andra kör ju i Spanien i bla MotoGP Academy så de får ju uppbackning.
Fast visst skulel det vara fränt att köra på Donington eller Brands Hatch! :banana

Gustav O skrev:
Det är ju "ganska" bra fart i 125 i England, Red Bull teamet och en del andra kör ju i Spanien i bla MotoGP Academy så de får ju uppbackning.
Fast visst skulel det vara fränt att köra på Donington eller Brands Hatch! :banana

Nästan alla engelska banor verkar vara som större knutstorp :näsblod

Gustav O skrev:
Det kan ju inte vara fel!

Ball banor, ännu sämre säkerhet, finns en anledning till att det tyvärr oftare trillar rr-förare av pinnen i england än här.

oFFkeFF skrev:
Ball banor, ännu sämre säkerhet, finns en anledning till att det tyvärr oftare trillar rr-förare av pinnen i england än här.

jo det var ju nåt program där de visade ett s-parti med betong murar ca 50cm höga direkt innanför och utanför kurbsen......... tar nog stopp bra :3freak

oFFkeFF skrev:
Man kan ju undvika de farligaste banorna för det finns ju säkra också, Donington, Brands Hatch och Silverstone tex.

Jimmy Lindström åkte över nått år (1998-99?) och körde ett Supersport-race i England. Var någon av dom där banorna som är smalare än Sviestad typ. Han missade fredagsträningen och kom direkt till kvalet. Om jag minns rätt kvalade han 4:a! I racet låg han 3-4:a länge tills han bromsade ur sig och körde lite i gruset/gräset i en chikan. Kommer inte ihåg vilken plats han slutade på men han körde upp sig rätt bra igen. Typ slutade 5-8:a eller nåt sånt. Han hade tränat rätt mycke på Playstations BTCC-spel sa dom.. :)

Jörgen Player Special skrev:
Ballt! Långsamt börjar jag erkänna att jag gillar Knudan.. Trots att jag aldrig kommit i mål.. haha

/J

Rakor är transportsträckor.... :banana

fast persoligen föredrar jag mer svepande kurvor a la falken (utom nya mongo esset) :4skrika

Jörgen Player Special skrev:
Baksidan på knudan är trevlig, fast falkens är ju bäst! Såg du racet idag från UK? Skitballt!

/Jörgen

om det var sportexpressen 17.30 så var det reprisen på det jag menade...... grymt :yoparty

oFFkeFF skrev:

Största anledningen att det går åt mer förare i England är nog åkstil och satsningen. Det LADDAS oerhört hårt.

När vi var på Cadwell i höstas och åkte Classic var det ambulanshämtning av gubbar ungefär vart tredje heat/träning genom hela helgen. Ibland behövdes flera ambulanser.
Kunde folk gå blev det ingen ambulans, då blev det skamkärra.
Vartannat heat rödflaggades minst 1 gång.
På motsvarande evenemang i Norden kanske det är 2-3 utryckningar.

Var ju läskigt att se en som gjorde backflip med roadracinghoj! Men han kom på fötter efter en dryga fem minuter

Det finns inget lagom där. På Donington (BSB) helgen efter gjorde nog deras asfaltsavåkningszoner i flera kurvor att många kunde köra vidare.

*/ ?>
Back