125cc kort, det bästa jag har gjort!

Rackzo

piskar nordhnet
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Flaka/R1
ja, att ta 125cc kort när man va 16 har verkligen lönat sig! för det första va ju prövetiden slut lagom till bilkortet o mellan kortet, sen kostade ju dessa kort nästan ingenting eftersom man hade så mkt kvar i skallen från det förra kortet. sen nu, kollade upp vad en försäkring på en r1 skulle kosta, trodde väll kalaset skulle hamna på minst 30k med tanke på va polarna som är mkt äldre får betala, men notan för en 00 r1 slutade på 12000 helår.och för att vara 20år tycker jag det e ganska bra. så alla som funderar på 125cc kort bör verkligen ta det! finns många tusenlappar att spara längre fram.

helt klart det bästa valet jag gjort här i livet. :tummenupp Det hjälpte mig också på traven.

Men vafan, jag har också kört mc sen 16 års ålder, men nåt försäkringsbolag har aldrig brytt sig om det.. :kocko Har haft både 125:a, bilar och hojar skrivna på mig själv.. Antal skadefria år enl. sista papprena jag fick hem, =01. Det här måste kontrolleras!!

wheelie82 skrev:
Men vafan, jag har också kört mc sen 16 års ålder, men nåt försäkringsbolag har aldrig brytt sig om det.. :kocko Har haft både 125:a, bilar och hojar skrivna på mig själv.. Antal skadefria år enl. sista papprena jag fick hem, =01. Det här måste kontrolleras!!
själv har jag haft bilsport och de bokför ingen bonus. :näsblod

Ja det var helt klart bra att ta A1 kort... Måste ju ha provat krogen med "körkortet"?? :hihi

Kan bara hålla med dig. Att ta A1-kort är bland de bästa beslut jag tagit.

Busken skrev:
Måste ju ha provat krogen med "körkortet"?? :hihi
Där har vi ännu en fördel med att ha körkort för lätt mc.

Busken skrev:
Ja det var helt klart bra att ta A1 kort... Måste ju ha provat krogen med "körkortet"?? :hihi

Blev stoppad 2ggr av kanske 10 när man hade a1 kortet. Ena gången när jag skulle köpa ett paket cigg till en kompis och han i affären sa "du är inte 18"
vad ska man svara liksom så jag sa bara "är jag inte?" så det är ju rätt riskfritt.. Kör på och håll tummarna bara.
Grymmt bra med a1 kortet, har själv ingen prövotid mer :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...