125cc däck

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
KTM 640
Hejsan. Det börjar bli dags att köpa nya däck till min RG. Någon som har några bra tips på däck?

Bak 130/70 x 17
Fram 110/70 x 17

Jag har kollat runt lite på www.mcdackonline.com, finns en del fina däck där. Problemet är bara att jag inte vet vilka däck som är bra/dåliga mm...

Hejj så länge. :hojbusa

Tror faktiskt inte att du skulle känna nån större skillnad på ett par dåliga och bättre däck.
Annars är ett säkert kort att satts på kända märken som pirelli, bridgestone dunlop mm..

2774106 Tror faktiskt inte att du skulle känna nån större skillnad på ett par dåliga och bättre däck.
Annars är ett säkert kort att satts på kända märken som pirelli, bridgestone dunlop mm..
Tror han syftar mest på vilka som håller långre än andra och liknande.

Tror faktiskt inte att du skulle känna nån större skillnad på ett par dåliga och bättre däck.

Det beror ju förståss på vad man ska ha däcken till, till en HD köper man såklart däck som är slitsäkra.. Men ska man ligga lågt i skarpa kurvor och så med en sporthoj så bör man ju ha däck efter det med, dvs däck med bra väghållning, mjuka.

klart man köper dom som har schnüggast mönster till priset :yoparty

Eller så kan du väl kika på va de satt för däck på den innan och köpa lika om dom va bra? tror iaf inte att du märker nån stor skillnad (om ens nån) på vilka däck du köper, såvida att du inte köper nåra gamla kinadäck me torrsprickor i :D

2774276 Det beror ju förståss på vad man ska ha däcken till, till en HD köper man såklart däck som är slitsäkra.. Men ska man ligga lågt i skarpa kurvor och så med en sporthoj så bör man ju ha däck efter det med, dvs däck med bra väghållning, mjuka.
Ska du ligga och nöta kurvor kan ett däck med olika gummiblandnignar vara bra, dvs mjukare på sidorna för bättre fäste och hårdare i mitten för mera slitstyrka.

Nog är de stor skillnad på däck allt. Däcken kan många gånger avgöra om du kraschar elelr inte.

2774106 Tror faktiskt inte att du skulle känna nån större skillnad på ett par dåliga och bättre däck.
Om du inte märker skilnaden på bakelitdäck och racingdäck undrar jag hur fan du kommer upp på motorvägs påfarten, för då har dufan inte svängt.

Om du inte märker skilnaden på bakelitdäck och racingdäck undrar jag hur fan du kommer upp på motorvägs påfarten, för då har dufan inte svängt.

jag tror faktist detsamma som saabmosare. :D
med en så pass liten hoj och i de hastigheterna man kör i tror jag inte det känns så mycket skilldnaden om äns någon. i alla fall inte för en som aldrig kört RR.

2774630 jag tror faktist detsamma som saabmosare. :D
med en så pass liten hoj och i de hastigheterna man kör i tror jag inte det känns så mycket skilldnaden om äns någon. i alla fall inte för en som aldrig kört RR.
Nu är du ute på cykelvägen ingen.. 1 saabmosare sa att det gör skilnad. 2 Man märker fan skilnad på däck på en moppe (om du inte tror mig kör aktivt med en senda sm med orginal däck å bytt till mt 75:or sen..

Nu är du ute på cykelvägen ingen.. 1 saabmosare sa att det gör skilnad. 2 Man märker fan skilnad på däck på en moppe (om du inte tror mig kör aktivt med en senda sm med orginal däck å bytt till mt 75:or sen..

Aa det är grym skillnad, Bytte från mina landsvägs däck till feta maxis cross däck på min moppe det känndes grymt konstigt efter däck bytet.

2774679 Aa det är grym skillnad, Bytte från mina landsvägs däck till feta maxis cross däck på min moppe det känndes grymt konstigt efter däck bytet.
Nu handlade det ju inte om en så pass stor skillnad i däck!
Nu handlade det om en jämförelse mellan samma typ av däck men olika märken och kanske olika gummiblandningar. Därför känns det inte så "väldigt" relavant förutom att du behöver ju inte köra på ett skitkasst däck. Men du behöver heller inte sikta in dig på däck som kostar 3000/st :tungan.

Köper ni riktiga racingdäck måste ni ju får upp temperaturen också vilket ni ändå aldrig kommer få:rolleyes: så du stuper ni pga den andledningen.

Michelin pilotpower, Dunlop sportmax är två däck jag alltid kört på och dom är bra:tummenupp

#Michelin Pilotroad - hårdare
#Michelin pilotpower- Ganska mjukt och duger till att åka bana
#Michelin Pilotpower 2CT - är med mjukare blandning på sidorna än den vanliga pilot power och är deras nya däck.
#Michelin Pillotsport - Racingdäck

Ganska säker på att däcken heter så:)

han kör moped så han kommer ändå aldrig upp på motorvägspåfarten :arsele

Jag fick riktigt schyssta däck till min RGF. Ska leta reda på vad dom hette och kolla om jag har ngn bild!

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back