125??

kieL skrev:
14hk om jag inte missminner mig, och i nuläget finns det inga trimblås att köpa. Det finns trim till TTR motorn som sitter på. men inga direkt effektblås som passar till wsmens ram osv. Sen gör ju inte ett rör några underverk då orginalblåset är fint rensat =)

Lustigt, är det aerodynamiken som är så kass då ? Körde med en strypt NSR -89 i somras, cirka 200 mil, 15hk alltså och 128kg torr, den gjorde som mest, på plan väg självklart, drygt 125km/h, enligt mätaren.

En hästkraft färre och antagligen en massa kilon lättare borde väl annars ge en högre toppfart än 100km/h .. :va
 
lorkan skrev:
Lustigt, är det aerodynamiken som är så kass då ? Körde med en strypt NSR -89 i somras, cirka 200 mil, 15hk alltså och 128kg torr, den gjorde som mest, på plan väg självklart, drygt 125km/h, enligt mätaren.

En hästkraft färre och antagligen en massa kilon lättare borde väl annars ge en högre toppfart än 100km/h .. :va

Över 100 km/h är det storleken som har stor betydelse :mattias

Wargens says: Storleken har faktiskt betydelse :hihi
 
Har 2 polare med såna här hojjar. Har övningskört med dem ett par gånger, han ena som inte väger allt för mycket har som bäst fått upp sin i 107 .. antingen var det nerfrsbacke eller pressad riktigt länge, och han andra som väger några kilo mer ( eller om det nu är hojen som inte går lika bra helt enkelt..) har problem o få upp sin i 100..

Dem är verkligen riktigt slöa, axxade ganska jämt mot honom med min timmade moppe, på den tiden... :pannkyss

: köp en gasgas ...
 
mp_87 skrev:
Har 2 polare med såna här hojjar. Har övningskört med dem ett par gånger, han ena som inte väger allt för mycket har som bäst fått upp sin i 107 .. antingen var det nerfrsbacke eller pressad riktigt länge, och han andra som väger några kilo mer ( eller om det nu är hojen som inte går lika bra helt enkelt..) har problem o få upp sin i 100..

Dem är verkligen riktigt slöa, axxade ganska jämt mot honom med min timmade moppe, på den tiden... :pannkyss

: köp en gasgas ...
köp en ktm
 
Men hur fort går en strypt gasgas. En fråga om man gör den till ostrypt måste man byta munstycke då eller?
 
Pakman2 skrev:
Men hur fort går en strypt gasgas. En fråga om man gör den till ostrypt måste man byta munstycke då eller?

Beror på, visa affärer byter inte munstycke när dom stryper hojar. Även om dom ska göra det. Men hur mycket jobb är det? Tar högst 20 min. Men fem är troligare.
 
Loy skrev:
Men det var väl inte ditt fel att det stog ett träd där :7peta

Nej tycker så. För att inte tala om käringen som gjorde så jag inte kunde köra ut på åkern. Fyfan va o ansvarligt.

Nej men det va helt mitt fel och berode bara på att jag inte hade respekt för farten och inte anpasa den till underlaget. Sen att de va vatten i bromsvätskan gjorde det inte roligare.
 
prulle skrev:
Nej tycker så. För att inte tala om käringen som gjorde så jag inte kunde köra ut på åkern. Fyfan va o ansvarligt.

Nej men det va helt mitt fel och berode bara på att jag inte hade respekt för farten och inte anpasa den till underlaget. Sen att de va vatten i bromsvätskan gjorde det inte roligare.

Hur gick det då?
 
Last edited:
Pakman2 skrev:
Men hur fort går en strypt gasgas. En fråga om man gör den till ostrypt måste man byta munstycke då eller?

Varför är toppfarten så viktigt? För om du ska köra i stan eller skogen lär du inte ligga i några högre farter och man kör inte några längre sträckor på motorvägen heller med en sådan hoj.
 
Ogre skrev:
Varför är toppfarten så viktigt? För om du ska köra i stan eller skogen lär du inte ligga i några högre farter och man kör inte några längre sträckor på motorvägen heller med en sådan hoj.
Vajföj dä?

/Egon 4 år.
 
Ogre skrev:
Varför är toppfarten så viktigt? För om du ska köra i stan eller skogen lär du inte ligga i några högre farter och man kör inte några längre sträckor på motorvägen heller med en sådan hoj.

Håller delvis med dig. Jag undrar också varför folk bara frågar om toppfart och inte tex fjädring bromsar väghålning och acceleration. Men jag skulle inte vilja ha en hoj som toppa 100.
 
prulle skrev:
Håller delvis med dig. Jag undrar också varför folk bara frågar om toppfart och inte tex fjädring bromsar väghålning och acceleration. Men jag skulle inte vilja ha en hoj som toppa 100.

För att moppefuckon tror att toppfarten avgör hur hojen e tyvärr.
 
Axx Ftw

Håller helt klart med... acceleration < toppfart.
Eller det beror ju på hur mycket toppfart man offrar för ändamålet :tomten
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top