125??

Pakman2

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Tillslut en Gasgas 125
Hej alla mc åkare.
Jag ska snart köpa en lätt mc.
Mitt val ligger mellan Ch racing wsm / Gasgas sm
Jag undrar om det är någon som har lite råd eller någon som kanske är ägare till ett sådant unikt fordon. Är mycket tacksam om ni kan skriva vad ni tycker/tänker.
Hoppas nu vädret blir bätre så ni kan ut o bromma loss :)
Ha det bra
MVH Martin
 
Last edited:
Pakman2 skrev:
Hej alla mc åkare.
Jag ska snart köpa en lätt mc.
Mitt val ligger mellan Ch racing wsm / Gasgas sm
Jag undrar om det är någon som har lite råd eller någon som kanske är ägare till ett sådant unikt fordon. Är mycket tacksam om ni kan skriva vad ni tycker/tänker.
Hoppas nu vädret blir bätre så ni kan ut o bromma loss :)
Ha det bra
MVH Linus
Det var en jäkla skillnad på de olika alternativen. Testa att söka, de hojarna har diskuterats lite, men iaf vad sk du ha den till? Praktisk körning och lite bus eller Mycket bus inte så praktisk körning.
 
Furulundare ey? Då kanske du kollade på när vi filmade när Padde körde med sin wsm då?

Kan ju säga att GG är hyfsat mycket snabbare än en wsm.
 
Hallå( tack för svaren)
Jadå jag är en äkta furelundare :)

Ja detta kanske låter lite konstig men :

Jag vill gärna ha en med lite kräm i men samtidigt en som stark i låga varv.
Jag ska ju inte köra långa streckor men kanske om jag kommer in till flygtekniks linjen så måste jag köra upp till helsingborg typ en gång i veckan o tillbaka. Så därför kan ju en 4-taktare vara bra på det sättet. Men jag vill ändå ha lite kräm i motorn OM ni fattar :)
Om jag ska säga det :
så har jag en Moppe nu och kör orginal. O den är ju inte så star i låga varv. Men om man kör en gasgas pluggad. är den då slö i låga varv??
MVH martin
 
Last edited:
Pakman2 skrev:
Hallå( tack för svaren)
Jadå jag är en äkta furelundare :)

Ja detta kanske låter lite konstig men :

Jag vill gärna ha en med lite kräm i men samtidigt en som stark i låga varv.
Jag ska ju inte köra långa streckor men kanske om jag kommer in till flygtekniks linjen så måste jag köra upp till helsingborg typ en gång i veckan o tillbaka. Så därför kan ju en 4-taktare vara bra på det sättet. Men jag vill ändå ha lite kräm i motorn OM ni fattar :)
Om jag ska säga det :
så har jag en Moppe nu och kör orginal. O den är ju inte så star i låga varv. Men om man kör en gasgas pluggad. är den då slö i låga varv??
MVH Linus
Inte speciellt. Men den drar ju därefter också. Så den blir inte billig.
 
Pakman2 skrev:
Hallå( tack för svaren)
Jadå jag är en äkta furelundare :)

Ja detta kanske låter lite konstig men :

Jag vill gärna ha en med lite kräm i men samtidigt en som stark i låga varv.
Jag ska ju inte köra långa streckor men kanske om jag kommer in till flygtekniks linjen så måste jag köra upp till helsingborg typ en gång i veckan o tillbaka. Så därför kan ju en 4-taktare vara bra på det sättet. Men jag vill ändå ha lite kräm i motorn OM ni fattar :)
Om jag ska säga det :
så har jag en Moppe nu och kör orginal. O den är ju inte så star i låga varv. Men om man kör en gasgas pluggad. är den då slö i låga varv??
MVH Linus
Du kommer tycka att GG är stark som fan på låga varv om du går från moped, jag själv tycker att allt i 125 klassen är slött.

Tyckte själv att min tzr var stark när jag köpte den, men nu känns den slö även på toppeffekt om man slirar på kopplingen, ska du köra långt så köp hellre en "sporthoj" de går rätt hyfsat på kurviga vägar (köp min. :rolleyes: )

Ska du köra kortare sträckor så köp en GG eller wsm, kan inte tänka mig att det är skönt att köra långt med en sån (köp min cross och regga in den. :rolleyes: )
 
Nä tack ska köpa nytt. Men är det mycket motorrenoveringa med en 2-taktare gasgas om man kör hyfsat lungt :)
 
Pakman2 skrev:
Nä tack ska köpa nytt. Men är det mycket motorrenoveringa med en 2-taktare gasgas om man kör hyfsat lungt :)
Nja det behöver det inte vara, Kör du relativt lugnt och sköter den väl så lär den hålla bra.
 
Lundgren skrev:
Nja det behöver det inte vara, Kör du relativt lugnt och sköter den väl så lär den hålla bra.

Sköter den väl = kolvbyte ofta....

Se över lager osv...
 
Pakman2 skrev:
Hej alla mc åkare.
Jag ska snart köpa en lätt mc.
Mitt val ligger mellan Ch racing wsm / Gasgas sm
Jag undrar om det är någon som har lite råd eller någon som kanske är ägare till ett sådant unikt fordon. Är mycket tacksam om ni kan skriva vad ni tycker/tänker.
Hoppas nu vädret blir bätre så ni kan ut o bromma loss :)
Ha det bra
MVH Linus
stor skillnad på dina alternativ. skriver ett bättre svar imorgon
 
Kommer du ta kör lektioner? Isånnafall är mitt tips att du tar dom på en körskola som kör med 4 taktare (nästan alla) Så ser du om du tycker den prestandan räcker. Om inte köp 2 taktare så kan du plugga ur när du tycker effekten är för liten. Man behöver ju inte köra fullt hela tiden. :tummenupp

Sen så vet jag inte hur det är med wsm:en men dom 125:or jag har testat. (Lugn solid vi pratar att ta en liten tur på en ödslig väg ute på vichan.) Så har jag sorgligt nog upplevt att min drd har haft bättre väghållning och bromsar. :( Dock har jag bara testat crm, xr125r, gammla nsr, rd så jag har inte testat någon dyrare hoj. Men wsm har på pappret sämmre komponenter än crm och nsr. Sen hur det är i verkligheten vet jag inte.

Pakman2 skrev:
Har ni inte lite bilder/ filmer på dom hojjarna??

Ja som den gode Solid sa så finns det en film när hanhar filmat padde körandes på Wsm. Sen figurera det ett bar gasgas filmer här också. Tyvär är film servern nere för tillfället.

Ha en bra dag/ Jimmy.
 
tvålen skrev:
Sköter den väl = kolvbyte ofta....

Se över lager osv...
Det behöver ju inte betyda byte av kolv. Som jag sa kör han lugnt och byter olja och ser till så at allt sånt klaffar så behöver han ju inte byta så ofta, kör han full effekt då lär det innebära regelbundna kolvbyten.
 
Vet ni någon butik i göteborg, där man kan köpa gasgas??
 
Last edited:
Pakman2 skrev:
Vet ni någon butik i skåne, där man kan köpa gasgas??

Om jag var du skulle jag satsa på WSMen, det finns inget skönare än en fyrtaktare. Tvåtaktaren luktar och krånglar :4skrika , dessutom låter fyrtaktarn som en blöt sommardröm... Visserligen var den fyrtaktaren jag testade duktigt seg(Xr125) och nådde knappt upp till 100. Det var inte roligt på något vis. WSMen ska dock enligt uppgift komma upp iaf i 130 vilket inte är helt fy skam för en fyrtakt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top