125-klassen is going "bye bye"

EBS skrev:
Per du kvalade idag in till über moppefucko när du bytte från ett V&H-helsystem till ett sukka orginal.. :fakta :D

1. Jag väsnas mer än dig ändå
2. Det är blankt, rostfritt, läcker ingenstans och cykeln går jävligt bra.
3. Min hoj är fortfarande en 4-taktare på 1200cc
4. :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka





:D
 
hmmm e 250 ett så stort steg från 125or ? :rolleyes:
allså jag menar e det så mycket att diva sig för ?
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
1. Jag väsnas mer än dig ändå
2. Det är blankt, rostfritt, läcker ingenstans och cykeln går jävligt bra.
3. Min hoj är fortfarande en 4-taktare på 1200cc
4. :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka





:D

1. På hojen ja!
2. Det är bara vad du tror. :crash
3. Nej den har 1195cc :whip
4. :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka :slicka
 
Last edited:
Bodoe skrev:
Det är helt uppenbart att du är avundsjuk! :p

Fille, synd att du inte bor i sthlm ja. Jag har som regel att inte sälja mina 2 hjul föränn jag har 2 nya! Inget kul att stå där utan hjul...det har hänt en gång tidigare: aldrig igen!

Det speciella med 250:n är väl att den är väldigt ovanlig, har torrkoppling, magnesiumfälgar, grymt chassi, fullt justerbara dämpare fam/bak (min har öhlins bak), extra hög etta, snygg :D...ja, vad mer ska jag säga. Det är en speciell hoj minst sagt, and i löööv it! :squid

Skall vi bilda klubb? En klubb för ovanliga hojar med torrkoppling och fullt justerbar fjädring bak o fram? :)
Har du nån aning om hur många som finns i sverige? Skall finns max 5 st av min pärla iaf...
 
McFille skrev:
Skall vi bilda klubb? En klubb för ovanliga hojar med torrkoppling och fullt justerbar fjädring bak o fram? :)
Har du nån aning om hur många som finns i sverige? Skall finns max 5 st av min pärla iaf...
Det togs in 30 st nån gång tidigt 90-tal (troligtvis 1990 eftersom det är den årsmodellen). Hojen producerades bara i 1500 exemplar. Dessa 30 såldes som banhojar med öhlinare bak, HRC trimpipor och HRC kabelstam (utan japans sktrypning). Det var inte så många som köpte och för att bli av med hojarna gatreggade man de resterande (mer än hälften).

De flesta har väl gått åt på bana och är de inte skrotade (ve och fasa) så står de väl i någon lada någon stans...

Det är inte många som är i ogriginalskick, tror min är den ända. En del hojar byggs även om med större motorer i, typ enstånkor eller 500cc tvåtakt (RG). Har fått det till 6 st NSR:er hittills, några ombyggda, andra går på bana. Tror inte mörkertalet av de jag inte känner till som körs inte är så stort. Det kan väl kanske vara 10 st i Sverige som används.

Ok, Fille, vi bildar en klubb. När kommer du upp till Sthlm och skriver på papprena? :p
 

Bifogat

  • nsr250_stor.jpg
    nsr250_stor.jpg
    88.6 KB · Visningar: 111
Utan sidokåpa:
 

Bifogat

  • img_0103.jpg
    img_0103.jpg
    96.3 KB · Visningar: 116
Snett bakifrån:
 

Bifogat

  • img_0108.jpg
    img_0108.jpg
    89.3 KB · Visningar: 97
Grymt snygg! :tummenupp

Jag såg den förresten när den var utannonserad men jag säger inte priset i fall du inte vill avslöja det.
 
Jag gav 22k för den. Har inget att jämföra med så jag vet inte om det är billigt eller inte, men jag tycker det var värt pengarna iaf.

Vastrix > Stöd har jag, men det ser ju tuffare ut med depåstöd!

Bild på 250:n och 125:an, ser ni likheterna? Jag ser dock bara skillnader, till fördel för 250:n såklart :D
 

Bifogat

  • 101_0144.jpg
    101_0144.jpg
    95.6 KB · Visningar: 79
Bodoe skrev:
Jag gav 22k för den. Har inget att jämföra med så jag vet inte om det är billigt eller inte, men jag tycker det var värt pengarna iaf.

Vastrix > Stöd har jag, men det ser ju tuffare ut med depåstöd!

Bild på 250:n och 125:an, ser ni likheterna? Jag ser dock bara skillnader, till fördel för 250:n såklart :D

nu fick du 125'an att se ruskigt ful ut! :whip
 
Bodoe skrev:
Jag gav 22k för den. Har inget att jämföra med så jag vet inte om det är billigt eller inte, men jag tycker det var värt pengarna iaf.

Vastrix > Stöd har jag, men det ser ju tuffare ut med depåstöd!

Bild på 250:n och 125:an, ser ni likheterna? Jag ser dock bara skillnader, till fördel för 250:n såklart :D

Riktigt snygg hoj!!! :tummenupp Är det bara att dra ut o köra eller?
 
Poffer skrev:
Riktigt snygg hoj!!! :tummenupp Är det bara att dra ut o köra eller?
Japp, bara ut och gasa. Fullt ös, medvetslös! :D

Sen ska motorn renoveras, nicasila cyllar och byta kolvpaket. Kanske nåt annat också...(gör detta i sommar efter jag ryckt in i lumpen)
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top