125 körtkort..

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Hur mycket kostar ett 125 mc kort CA? Väldigt intresserad utav en 125! Är det kul att ha?

Om det är någon som har en supermotard 125 så släng upp en bild!!

xplojt skrev:
Hur mycket kostar ett 125 mc kort CA?

jag betalade 3500 för teori och 10*30min körlektioner, sen tillkommer 1020kr vid uppskrivningen... och ca 1000 vid uppkörning (kanske mer :skrämd)... så mitt kommer antagligen gå på 5500kr :rolleyes:

Nisse Järnet skrev:
Japp, mitt kostade nåt sånt :)

Åfan, blir det så billigt om man kör på bakan hela uppkörningen? :D :D :D :D :D skulle inte förvåna mig ett dugg om du körde på bakan under uppkörningen :P

xplojt skrev:
Åfan, blir det så billigt om man kör på bakan hela uppkörningen? :D :D :D :D :D skulle inte förvåna mig ett dugg om du körde på bakan under uppkörningen :P

Det gjorde farsans polare (tävlade väldigt aktivt i Speedway) på serpentinen. Uppkörning ledaren skrattade högt å sa: "Ja... å så kommer vi tillbaka när vi lärt oss använda båda hjulen".. :D

EBS skrev:
Det gjorde farsans polare (tävlade väldigt aktivt i Speedway) på serpentinen. Uppkörning ledaren skrattade högt å sa: "Ja... å så kommer vi tillbaka när vi lärt oss använda båda hjulen".. :D

hahahaha, ett gott garv innan säng besöket :D :rolleyes: :crash

jag fick betala 4500 kr för inskrivning, all teori, och 8 körlektioner!!! sedan 650 kr för uppkörningen...

ja, det är lätt värt om man e 16... mycke roligare en moppe!!
:tummenupp

mitt körkort

mitt kort gick på 7000:- allt som allt... det var med 5körlektioner á70min... två manöverträningar uppkörning teori och alla pappar som körkortstillstånd och liknande...

ett tips är att vara jävligt förskiktigme körskolor.. de är bara ute efter att tjäna pengar och vill att du ska köra så mycket som möjligt hos dom... och beställ tiderna för teori/uppkörning själv. inte genom körskolan. körskolan har itne nån rätt att gå före även om de säger det.

MVH Fluxir

Ska det ta så lång tid?

Jag har beställt teori prov nu!! Men fick tid om en månad, ska det ta så lång tid? Jag hade för mig att man kunde boka och få en tid ungefär en vecka efter...

Re: mitt körkort

Fluxir skrev:
mitt kort gick på 7000:- allt som allt... det var med 5körlektioner á70min... två manöverträningar uppkörning teori och alla pappar som körkortstillstånd och liknande...

ett tips är att vara jävligt förskiktigme körskolor.. de är bara ute efter att tjäna pengar och vill att du ska köra så mycket som möjligt hos dom... och beställ tiderna för teori/uppkörning själv. inte genom körskolan. körskolan har itne nån rätt att gå före även om de säger det.

MVH Fluxir

rätt att gå före har dom inte, men om man har tur så har dom förbeställda tider så att det går hyfsat smidigt att få tid snabbt ändå...

Min polare tog här i sthlm, det blev ca 3000 för 2 teori prov, 2 kör lektioner och 2 uppkörningar!!!

Här i Uppsala är dom brutalt dyra asså! Runt 15 000:- får man lägga plus att dom är ett av landets petnogaste jävla städer!!!! Jag får och ska banne mig ta antingen i sthlm eller i märsta!

Styler skrev:
Här i Uppsala är dom brutalt dyra asså! Runt 15 000:- får man lägga plus att dom är ett av landets petnogaste jävla städer!!!! Jag får och ska banne mig ta antingen i sthlm eller i märsta!
Mäsrta har inte längre väl? Kör väl i Sollentuna nu?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman