125:a vad ska man välja

wallen skrev:
2654436
Vill inte vara någon viktigpetter men jag irriterar mig oerhört på folk som håller på med sina hästkrafter och hur dom håller på och påstår att dom ökat med 10hk genom att skruva på en skruv(Inte för att SK är en sådan person han snarare sänker effekten med sina gängsallader och cylinder nyp:tungan ).


håller mä till 100%. orka va som ett jävla moppefucko å tjöta om vem som har mest effekt. vaffan så jävla mycke skiljer de inte mellan olika hojar. visst kör jag mä mina polare som kör gas gas så kommer jag en jävla bit efter men vaffan de e bara å acceptera.

samma med allt jävla tjöt om att rs håller sämre än nsr osv. visst mer effekt = inte lika driftsäker men vaffan, smakar de så kostar de. personligen tycker jag att rsen e ful och därför valde jag en nsr ist. orkar inte bry mej om dom få hästkrafterna jag losa på de. sluta skräpa ner alla trådar mä massa skit som folk bara stör sej på ändå.
 
t4pp3r skrev:
2656296 håller mä till 100%. orka va som ett jävla moppefucko å tjöta om vem som har mest effekt. vaffan så jävla mycke skiljer de inte mellan olika hojar. visst kör jag mä mina polare som kör gas gas så kommer jag en jävla bit efter men vaffan de e bara å acceptera.

samma med allt jävla tjöt om att rs håller sämre än nsr osv. visst mer effekt = inte lika driftsäker men vaffan, smakar de så kostar de. personligen tycker jag att rsen e ful och därför valde jag en nsr ist. orkar inte bry mej om dom få hästkrafterna jag losa på de. sluta skräpa ner alla trådar mä massa skit som folk bara stör sej på ändå.
Ja men då kommer vi ju till samma sak som du håller på med tidigare i tråden (bla du) Du tycker att cbr:en är sjukt ful. Vad har det med saken o göra? Är det relevant för frågan vad DU tycker är fint och fult?

Att man skriver att en sak är fin eller ful är helt orelevant som svar på frågan eftersom utseendet är något enbart HAN kan välja! Effekt däremot är något som "vi" kan jämföra eftersom det är så det är och de inte skiljer från person till person. (ibland gör ju även de det :rolleyes:) Effekt är fortfarande mera relevant som svar eftersom en med högt effektuttag kräver mera vård än en med litet effektuttag!
 
Lundgren skrev:
2656457 Ja men då kommer vi ju till samma sak som du håller på med tidigare i tråden (bla du) Du tycker att cbr:en är sjukt ful. Vad har det med saken o göra? Är det relevant för frågan vad DU tycker är fint och fult?

Att man skriver att en sak är fin eller ful är helt orelevant som svar på frågan eftersom utseendet är något enbart HAN kan välja! Effekt däremot är något som "vi" kan jämföra eftersom det är så det är och de inte skiljer från person till person. (ibland gör ju även de det :rolleyes:) Effekt är fortfarande mera relevant som svar eftersom en med högt effektuttag kräver mera vård än en med litet effektuttag!


de e sant, klart grabben ska få veta hur mycke effekt hojarna har men när alla börjar kritisera varandras hojar i grabbens tråd blirj ag förbannad. visst skriv egna åsikter om varför du ska välja den å den hojen men vaffan "de finns si och så många trådar om rs (vaffan man nu säger i plural) som har skurit".

kankse inte skulle sagt som jag sa om cbr.en, de e skit samma igentligen men han fråga ju trots allt va han skulle välja och JAG tycker cbr.en ful....

nu skiter vi i detta å återgår till topic tycker jag.

Paradoxy skrev:


vad vill du få sagt med detta? en derbi gp1 50... killen ska ju för fan inte ha moppe.

snygg som fan men ändå
 
Last edited:
Jag vill inte ha en rs för att den är snabbare än en nsr vill ha den bara för att ja tycker den är snyggare än nsr och en annan anleding är att ja fått för mig att nsr brukar vara skuma när man ska strypa av...?
 
t4pp3r skrev:
2657137
vad vill du få sagt med detta? en derbi gp1 50... killen ska ju för fan inte ha moppe.

snygg som fan men ändå

Fan också, såg fel :tungan

Men dom finns ju som 125cc med, fast kanske inte i samma färger :va
 
Lundgren skrev:
2656457 Ja men då kommer vi ju till samma sak som du håller på med tidigare i tråden (bla du) Du tycker att cbr:en är sjukt ful. Vad har det med saken o göra? Är det relevant för frågan vad DU tycker är fint och fult?

Att man skriver att en sak är fin eller ful är helt orelevant som svar på frågan eftersom utseendet är något enbart HAN kan välja! Effekt däremot är något som "vi" kan jämföra eftersom det är så det är och de inte skiljer från person till person. (ibland gör ju även de det :rolleyes:) Effekt är fortfarande mera relevant som svar eftersom en med högt effektuttag kräver mera vård än en med litet effektuttag!
.....
 
Paradoxy skrev:
2657807 Fan också, såg fel :tungan

Men dom finns ju som 125cc med, fast kanske inte i samma färger :va


de e sant. jag tycker derbis gpr nude 125 e rätt najs faktist.

haha såg nu att jag lät lite väl tyken, sry för det.
 
Lundgren skrev:
2656457 Ja men då kommer vi ju till samma sak som du håller på med tidigare i tråden (bla du) Du tycker att cbr:en är sjukt ful. Vad har det med saken o göra? Är det relevant för frågan vad DU tycker är fint och fult?

Att man skriver att en sak är fin eller ful är helt orelevant som svar på frågan eftersom utseendet är något enbart HAN kan välja! Effekt däremot är något som "vi" kan jämföra eftersom det är så det är och de inte skiljer från person till person. (ibland gör ju även de det :rolleyes:) Effekt är fortfarande mera relevant som svar eftersom en med högt effektuttag kräver mera vård än en med litet effektuttag!

Men vi kan ju ta och säga att cbren är en trött liten effekt-saknande mc istället då.:tungan

Nej men man behöver ju inte bara se till effekt heller. Typ ergonomi och ekonomi bl.a. Då kan jag ju dela med mej av den efarenheten att om man inte kör i minst 100 med en nsr så blir man trött i armarna ganska fort, dessutom får man vika sej som en snigel om man e lång.
 
wallen skrev:
2660645 Men vi kan ju ta och säga att cbren är en trött liten effekt-saknande mc istället då.:tungan

Nej men man behöver ju inte bara se till effekt heller. Typ ergonomi och ekonomi bl.a. Då kan jag ju dela med mej av den efarenheten att om man inte kör i minst 100 med en nsr så blir man trött i armarna ganska fort, dessutom får man vika sej som en snigel om man e lång.


eeh e du klen lr?:va man får fan inte ont i armarna, visst om man på en helt rak väg en halvtimme så blir de lite segt men de tycker jag nästan man blir när man kör bl.a sm oxå, fast då kanske de mer e i ryggen.

kan även tillägga att nsr som fajter e ta mej fan de skönstade du kan köra:yoparty, de ända e att mina ben e lite för låna så knäna tar i kåpan men de löser man genom å hoppa bak ett par cm.
 
t4pp3r skrev:
2660764 eeh e du klen lr?:va man får fan inte ont i armarna, visst om man på en helt rak väg en halvtimme så blir de lite segt men de tycker jag nästan man blir när man kör bl.a sm oxå, fast då kanske de mer e i ryggen.

kan även tillägga att nsr som fajter e ta mej fan de skönstade du kan köra:yoparty, de ända e att mina ben e lite för låna så knäna tar i kåpan men de löser man genom å hoppa bak ett par cm.

Nej, jag är inte klen i armarna. Har aldrig provat nsr som fajter tycker inte dom blir snygga överhuvudtaget som fajter. Tycker den mer upprätta körställningen är skön.
 
wallen skrev:
2661728 Nej, jag är inte klen i armarna. Har aldrig provat nsr som fajter tycker inte dom blir snygga överhuvudtaget som fajter. Tycker den mer upprätta körställningen är skön.


klart den e skönsare men asså man blir trött i rygg å armar när man kör ligghoj men man blir trött på andra ställen med sm som har helt annan körställning.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top