det är dax för 1200 service på min busa.
I instruktionsboken finns ett serviceschema på vad som ska göras vid varje service. förutom allt det vanliga som jag är kapabel att utföra själv, så står det nåt om att "gasventil ska synkroniseras".
Vad menas med detta?? menar de insprutningen eller nåt?
de menar iaf inte ventilspelen, för de ska kollas först efter 2400.
Det låter som att detta kräver proffsutrustning. (ska väl ringa Fottas imorrn tror jag)
Vad göra? jag gillar att byta luftfilter,oljefilter,olja,tändstift och sådant själv
så kan jag lämna in hojen enbart för en "gasventils synk" och få detta billigare än en hel 1200 service?
förslag?? mvh
I instruktionsboken finns ett serviceschema på vad som ska göras vid varje service. förutom allt det vanliga som jag är kapabel att utföra själv, så står det nåt om att "gasventil ska synkroniseras".
Vad menas med detta?? menar de insprutningen eller nåt?
de menar iaf inte ventilspelen, för de ska kollas först efter 2400.
Det låter som att detta kräver proffsutrustning. (ska väl ringa Fottas imorrn tror jag)
Vad göra? jag gillar att byta luftfilter,oljefilter,olja,tändstift och sådant själv
så kan jag lämna in hojen enbart för en "gasventils synk" och få detta billigare än en hel 1200 service?
förslag?? mvh
Last edited:

. I alla fall på nämnda verkstad. Kanske du kan vänta dig en o annan storprutning när du säljer hojen, servicarna är uppenbarligen inte skötta som de ska :kocko .