120/65-17 vs. 120/70-17?

• Thread starter Thread starter Odi
  • Start date Start date

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Hade nästan bestämt mig för Bridgestone BT-023 till min fighter zx6r. Va inne his däckfirman samtidigt som jag googlade fram specen för hojjen = 120/65-17. Bridgestone fanns inte i den dimensionen....de hade bl.a Avon VP2 istället. Hmm, åkte hem å kollade på hojjen å där sitter ett Dunlop 120/70-17 hårt som ett gammalt skateboardhjul som jag kört de sista 600milen med. Jag vet ju inte bättre än att köra med detta.

Så till frågan: Har skillnaden mellan 65 och 70 höjd så stor betydelse? Har ju dessutom crosstyre på så hojjens känsla är väl ändå förändrad...

Hej..
Du lär knappast känna skillnaden på de 2 däcken. Kanske om du körde bana mycket hade det spelat roll, annars är det bara att köra på med 120/70-17 ist. Du har ju ett mycket större sortiment att välja mellan då.

Lycka till! :tummenupp

jag kör med Pilot Road 3 på min ZX6-RR. har nött bana (2 gånger) i riktigt duktigt tempo, så att man nött sönder kanterna iaf.
120/70-17 har inte inverkat något.
Du skall ställa in dämparna en aning, men jag har nu inte märkt någon direkt skillnad..
Om jag minns rätt så skall de ställas in 1/4 dels varv mjukare?
Jag kan kolla om du är intresserad..

Najs, kör på 120/70-17 då :-) Men nån justering av dämpare lär jag inte märka nån skillnad på heller...så det e lugnt.
Tack för svar.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back