120/65-17 vs. 120/70-17?

• Thread starter Thread starter Odi
  • Start date Start date

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Hade nästan bestämt mig för Bridgestone BT-023 till min fighter zx6r. Va inne his däckfirman samtidigt som jag googlade fram specen för hojjen = 120/65-17. Bridgestone fanns inte i den dimensionen....de hade bl.a Avon VP2 istället. Hmm, åkte hem å kollade på hojjen å där sitter ett Dunlop 120/70-17 hårt som ett gammalt skateboardhjul som jag kört de sista 600milen med. Jag vet ju inte bättre än att köra med detta.

Så till frågan: Har skillnaden mellan 65 och 70 höjd så stor betydelse? Har ju dessutom crosstyre på så hojjens känsla är väl ändå förändrad...

Hej..
Du lär knappast känna skillnaden på de 2 däcken. Kanske om du körde bana mycket hade det spelat roll, annars är det bara att köra på med 120/70-17 ist. Du har ju ett mycket större sortiment att välja mellan då.

Lycka till! :tummenupp

jag kör med Pilot Road 3 på min ZX6-RR. har nött bana (2 gånger) i riktigt duktigt tempo, så att man nött sönder kanterna iaf.
120/70-17 har inte inverkat något.
Du skall ställa in dämparna en aning, men jag har nu inte märkt någon direkt skillnad..
Om jag minns rätt så skall de ställas in 1/4 dels varv mjukare?
Jag kan kolla om du är intresserad..

Najs, kör på 120/70-17 då :-) Men nån justering av dämpare lär jag inte märka nån skillnad på heller...så det e lugnt.
Tack för svar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...