12 platta - pris

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Nån som vet vad en svetsare kan ta för att slänga ihop en 12 platta? På ett ungefär.Den ska vara till en motard, ifall nån undrar.

mellan 0-1500 beroende om du fixat material (aluminium eller "svartstål")(alu är i regel dyrare, alla bitarna eller om svetsaren ska fixa allt, bockning svetsning, inpassning mm.... bara en sån sak som en korrekt ritning är guld värt!

skulle du kunna fixa det? skulle va jätteschysst :) Fasst var bor du? Bor själv i Kungsbacka, lite svårt om du bor lång ifrån...Har inte heller kommit undefund med hur jag ska göra för att mäta ut längd å så ännu.. :va :confused:

MR.duDe skrev:
2524287 kulle du kunna fixa det? fasst art bor du då? bor jälv i kungsbacka, lite svårt om du bor lång ifrån... Sen har jag inte kommit undefund med hur jag ska göra för att mäta ut läng å så ännu.. :va :confused:

så kort som möjligt. kolla HÄR hur jag gjorde på min hoj

okej. Tänkte testa att ställaupp hojen sen, får se hur det går. Tänkte att man kunde göra en ganska lång, så kan man ju kapa av den sen om den blir för lång? Lättare att fixa om den är för lång än för kort väl. Snyggt bygge frst :tummenupp

marcus_136 skrev:
2524403 Om du ska få en för kort rail så lär du få kapa bakramen ;)

sen kan man ju definiera för kort olika ;) tänk på att detta är den första 12 baren jag har, så den ska nog vara lite mer halv 11 - 11 hållet :pannkyss

MR.duDe skrev:
2524541 sen kan man ju definiera för kort olika ;) tänk på att detta är den första 12 baren jag har, så den ska nog vara lite mer halv 11 - 11 hållet :pannkyss

det är inte lättare för att den är lång.

Bruno skrev:
2524543 det är inte lättare för att den är lång.

det är det väl? nu menar jag inte jättelång, utan bara lite längre? jag menar att om den är kortare så står den ju högre upp, är det inte lättare för den att välta åt sidan? kanske bara nåt jag har fått för mig..

MR.duDe skrev:
2524556 det är det väl? nu menar jag inte jättelång, utan bara lite längre? jag menar att om den är kortare så står den ju högre upp, är det inte lättare för den att välta åt sidan? kanske bara nåt jag har fått för mig..

ju mer vikt på plattan ju stabilare blir det. med lång skrapa så hamnar du i skogen

Tycker du att den här plattan ser för kort ut?

DSC00524.jpg

marcus_136 skrev:
2524609 Tycker du att den här plattan ser för kort ut?

DSC00524.jpg

Nej den såg väl enna ganska så lagom ut. Men sen är det ju inte en sån bakram jag har...min är ganska så kort...hojen ligger nog uppochner innan ramen har gått i :arsele

Ja, han har byggt en helt ny bakramn på den där.

Såhär ligger han när railen slår i:
DSC00610.jpg

Du kan ju tänka dig hur lång din rail kommer vara om du ska skrapa halv elva :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman