12 november +11 sol= 15 mil idag.

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Vaknade i morse och kollade ut och ser då solen lysa (molnfritt) bestämmer mig då för att ta ut hojen på en sväng.
(Det är en av fördelarna med att ha årsförsäkring.)
Så det blev en tur på 15 mil,inte bästa fästet men det var riktigt kul i allafall.
Så nu sitter man och drömmer om våren.

dukewheelies skrev:
Vaknade i morse och kollade ut och ser då solen lysa (molnfritt) bestämmer mig då för att ta ut hojen på en sväng.
Så det blev en tur på 15 mil,inte bästa fästet men det var riktigt kul i allafall.

Lyllo dig!! Här har det mest varit blåsigt o mulet, men var ute på en 4 milasväng i veckan då det var torrt o soligt :)

dukewheelies skrev:
:) :) :) :) :)

dukewheelies skrev:

själv blev det ca 20...jag tog bogge och bulten och skansundet vägen..... :banana

dukewheelies skrev:
Mohahahaha!!! :tummenupp
Nästan samma förhållanden här och 15 mil för mig också. +11 till +12 grader, inga jävla insekter och snustorra vägar! :tummenupp

Fattar inte vad folk sysslar med, det är ju precis lika kul att köra nu som det är i maj? :va
Var i stort sett ensam hojåkare idag (jaja, jag rökte om en guldvinge men det räknas väl knappast som hoj). Varför är inte fler ute och förlänger säsongen? En dag är det ju slut. Men inte idag... :lol Och inte imorgon heller! :banana

dukewheelies skrev:

växthuseffektens "fel" :skrattaåt

oooh nu när jag sitter här och tänker tillbaks på sommaren ångrar jag mig nästan att jag sålde hojen :fatta!

men men e på jakt efter ny och väntar på våren woooho :tummenupp

Och jag som har ställt av min älskling :huvet Faaaaaaaaaaaaaaannnnnn!!!!

sporTlovEr skrev:
Lyllo dig!! Här har det mest varit blåsigt o mulet, men var ute på en 4 milasväng i veckan då det var torrt o soligt :)

Sitter här och njuter.
Hur ofta kan man köra sporthoj i mitten av november med torr asfalt.
Synd att sommaren precis tagit slut.
Fast det kommer nog fler dagar som denna. :tummenupp

dukewheelies skrev:
Sitter här och njuter.

Lyllos! Här har det regnat hela dagen, när jag vaknade i morse vid kl 09.30 så var det mörkt som f-n utanför, så jag trodde klockan var typ 05.00 eller så, men det var bara mulet:(

Fast jag är nöjd så länge det är +grader ute, hatar vintern!!! 4 månader till, sedan är säsongen igång på allvar igen! :banana

Hoppas det är torrt på vägarna här i morgon, då blir det en tur!!

1 varv på enduroslingan och sen dök det upp en tokgrinig jägare som skulle polisanmäla allt och alla, efter det en fin regnskur hela vägen hem på hojen.

Don´t worry beeeeee happy :4skrika

dukewheelies skrev:
Sitter här och njuter.
Det kommer fler dagar, idag t.ex! :banana
Solen skiner, det är redan torrt på vägen utanför, polarna är på G om nån timme sen blir det åka av! Jisses, jag älskar växthuseffekten! :hihi

Hoppas fler tar tillfället i akt att förlänga säsongen. Att ha ställt av är inget skäl att inte köra, det finns internet... ställa på, ställa av, ställa på, ställa av... hur lätt som helst. :)

Gissa hur mycket jag hatade mig själv igår när man såg & hörde flertalet hojar åka omkring. Naturligtvis så var jag på herrmiddag kvällen innan och detta gjorde att en mc-tur var något som jag var tvungen att lägga på framtiden *bakis*.

15 grader, sol och milt ute. Fan också.

Idag däremot! Jag och en polare skall ta en kort runda, säkerligen den sista, kanske tvätta av hojen och sen får den gå i ide för i år (?) men vem vet, kanske kommer "en sista"... påställd året runt är inte fel. Vad gör man inte för en 15 min på hojen även om det är skitkallt kommer man må som en prins och kunna tänka tillbaka på sista turen och bara le.

*edit* Fåglarna kvittrar! Det är fan ett vårtecken, nu skall det gazzas!

Har varit ute och kört idga.. Lite små blött på vissa ställen men fan vad kul i övrigt.. Hoppas på fler sånna dagar i år..

Ytterligare 15 mil idag i toktempo!
Helt underbart!!!!
Kan inte fatta hur folk ens kan tänka på att ställa av, detta är ju bättre än en dag i april när alla är helkåta efter att få ställa på och ge sig ut.
Med rullgrus kvar på vägen, ringrostig som fan, +7 grader och med snö i dikeskanten...

Åsså missar man dagar som denna för att "säsongen är slut" i almanackan. Hur tänker ni?

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis