12 mil ung...

Phat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Hoj
KTM 990 SMR - 2009
Nu känns det RIKTIGT bra. Var och hämtade ut min alldeles egna KTM 950 SMR idag hos Lelles i Uppsala.

Inte för att den direkt går "bra" så här 12 mil ung (som den blev under kvällen), men faaaaan va bra det känns nu!

Nu e mitt enda problem; hur ska jag kunna hålla mig under 150 mil när service är 4 veckor bort? =D

Så här ser den i alla fall ut (typ som alla andra smr....men ändå ;) )

Bifogat

• KTM03_semi.jpg
    KTM03_semi.jpg
    107.7 KB · Visningar: 200
Den är ännu snyggare i verkligheten! (tror jag mötte dig)

Nu känns det RIKTIGT bra. Var och hämtade ut min alldeles egna KTM 950 SMR idag hos Lelles i Uppsala.

Inte för att den direkt går "bra" så här 12 mil ung (som den blev under kvällen), men faaaaan va bra det känns nu!

Nu e mitt enda problem; hur ska jag kunna hålla mig under 150 mil när service är 4 veckor bort? =D

Så här ser den i alla fall ut (typ som alla andra smr....men ändå ;) )

Grattis. Grym hoj. :yoparty Det går en SM deltävling i slutet på juli i linköping. Banan passar perfekt till en 950. Du gör rent hus på rakorna med den. Är du dessutom hjälpligt duktig på grus så vinner du. Kommer du dit? :D

Byt olja och filter själv, koppla ur hastighetsmätaren och brassa järnet! Sen kopplar på på mätaren igen innan service bara. = )

Riktigt riktigt fin och fet hoj! Önskar jag hade en likadan!

Hehe, det skulle vara riktigt roligt, men jag är ingen grus-demon ännu. Ska börja med att köra ett par bandagar i träningssyfte innan jag slår på stora trumman och tävlar. Dock så vore det riktigt kul att åka dit och bara titta!

Angående servicen så tror jag att jag ska försöka kräva att de flyttar bak min tid. Köper man en hoj för över 100.000 kr så borde man inte behöva ha den stående i 3 veckor (har redan kört 32 mil) utan att få köra bara för att deras verkstad är överbelastad... Anställ mer folk vettja :)

Grattis. Grym hoj. :yoparty Det går en SM deltävling i slutet på juli i linköping. Banan passar perfekt till en 950. Du gör rent hus på rakorna med den. Är du dessutom hjälpligt duktig på grus så vinner du. Kommer du dit? :D

Är KTM så petiga med milen? Senast jag köpte ny hoj så hade jag kört ca 200 mil när jag lämnade in den för 100 milsservice och det var inga problem med garantin enligt handlaren.

Grattis till köpet!

Är du ledig imorgon torsdag så kom till Uppsala så kan vi brassa lite :)

Mums, ska iväg och prova en 950 inom ett par veckor och om den är i närheten av 640 så blir det en sån till 100% nästa sommar, då är min 640 avbetald......behöver mer pulver på motorvägen!!!!!!! BTW Snygg Cykel!!!!!!!!!!!

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...