12:a i nationellt mästerskap = klar för MotoGP

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
James Ellison slutade som tolva i det brittiska Superbike mästerskapet. Nu har han blivit kontrakterad av WCM att köra de fyra återstående racen i MotoGP.

Visst, jag vet att BSB är tuffare än Veidec. Men föreställ er att Victor Zuber skulle få erbjudande att köra MotoGP. Man skulle tro att man hörde fel.

Bifogat

• 305952_74671.jpg
    305952_74671.jpg
    70.8 KB · Visningar: 68
BSB är iofs stenhårt, men även om Ellison är 12'a har han rykte om sig att vara riktigt snabb.
Fast har svårt att tro han skulle vara snabbare än Byrne..

Ellison kör som privatist, han vann den kuppen, i BSB på en Superstocktrimmad Yamaha med minimal budget så att han inte ligger högre upp i totalställningen är inte så konstigt. Han är dubbel Europamästare i Superstock innan han började i BSB denna säsongen. Harris-WCM är ett engelskt team så det är inte så konstigt att han får köra för dem, han körde ju racet på Brno också. Det kryllar ju inte av snabba förare som är tillgängliga heller.

trille skrev:
Och ni tror att han har fått platsen gratis eller???
Det går inte till så riktigt...

Med tanke på att Ellison knappt haft pengar för att slutföra sin säsong i BSB så har inte köpt in sig i WCM teamet, otroligt nog.

Var det inte Jamie Ellison som körde i Jimmy Lindströms endurance-team? I så fall var de två ganska jämnsnabba vad jag kommer ihåg.

WCM pushar ju faktiskt väldigt gärna för hemmaförare, vilket är kul i den så övrigt politiska tillsättning av platser.

Chris Ash skrev:
Var det inte Jamie Ellison som körde i Jimmy Lindströms endurance-team? I så fall var de två ganska jämnsnabba vad jag kommer ihåg.

Tror det var hans bror Dean Ellison som körde med Lindström.

Nyteknik skrev:
Berätta gärna hur det går till. Du som vet.

Enligt rykten så har en lokal sponsor från hans barndoms hemtrakter gått in med pengar så att han kunde köpa en plats.
Kan säga att det är väldigt väldigt ovanligt att man får en sån chans gratis... eller känner du till någon som fått det gratis??? DU SOM VET!!!!!!

Johan fick dunka in 3 mille i teamet när han tuffa runt med den där fosilen för ett par år sen i 500 VM.
Så gratis får han nog inte köra. Han kanske har fixat en sponsor med gott om pengar som vill satsa en slant på honom.

trille skrev:
Enligt rykten så har en lokal sponsor från hans barndoms hemtrakter gått in med pengar så att han kunde köpa en plats.
Kan säga att det är väldigt väldigt ovanligt att man får en sån chans gratis... eller känner du till någon som fått det gratis??? DU SOM VET!!!!!!

NEJ, JAG KÄNNER VERKLIGEN INGEN SOM HAR FÅTT EN SÅDAN PLATS GRATIS!!!!!!! OCH BARA SÅ DU VET: JAG VAR NYFIKEN PÅ VARFÖR DU UTTRYCKTE DIG MED SÅDANT EFTERTRYCK. OCH LITE PÅ VEM DU ÄR SOM PLÖTSLIGT DYKER UPP OCH TALAR SÅHÄR HÖGT OM FULLSTÄNDIGT HARMLÖSA SAKER. OCKSÅ LITE SÅDANA HÄR!!!!!!!!!!!! OCH LITE SÅDANA: :huvet :kocko :mad: :3freak :död SÅDÄRJA.

Nicke_K skrev:
Johan fick dunka in 3 mille i teamet när han tuffa runt med den där fosilen för ett par år sen i 500 VM.
Så gratis får han nog inte köra. Han kanske har fixat en sponsor med gott om pengar som vill satsa en slant på honom.

Öhh, nej. Johan slantade inget för sin 500-plats, han fick betalt av teamet för att köra fossilen.

Edit: Övriga 250-platser har han dock fått betala för.

James Ellison har kört helt sagolikt i BSB i år. Han har flertalet gånger varit uppe och fightats med den absoluta toppen och de flesta gånger slagit Mason och Plater som kör i Virgin Samsung Yamahas fabriksteam, och det på en R1a utan fabrikssupport och på minimal budget. Det är nära nog som om Miinin skulle ta sin Gixxer och vara med i toppen av WSBK.

Folk kan bli bättre med åren. Se på Oscar o Humlan ;)

*/ ?>
Back