lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej!
Någon gixxeguru som kan svara på om det som står i rubriken funkar? Jag har 86:ans motor i min hoj och har antagligen kommit över Hayabusakolvar. Dessa (81 mm) ska tydligen funka fint i en borrad 1127-rad som sugmotor, men tror ni att det funkar med turbo också? Någon ni känner till som kör med 81 mm borr i 1127-raden och har turbo på det? Hade varit bra... 80 mm borr är ju inga problem, men 81?
Blocket måste väl slipas ur för att montera en 1127-rad på 1052-blocket, men är det mer som måste göras? Kapa foder? 1127-motorn har ju 1 mm längre slag också, hur blir det då med Busa-kolvarna i den raden? (Squish mm) Behövs spacern fortfarande, något annat?
Någon som har en repig 1127-rad liggande, gärna utan kolvar?
Eller kanske borrad till 81 mm?
Någon gixxeguru som kan svara på om det som står i rubriken funkar? Jag har 86:ans motor i min hoj och har antagligen kommit över Hayabusakolvar. Dessa (81 mm) ska tydligen funka fint i en borrad 1127-rad som sugmotor, men tror ni att det funkar med turbo också? Någon ni känner till som kör med 81 mm borr i 1127-raden och har turbo på det? Hade varit bra... 80 mm borr är ju inga problem, men 81?
Blocket måste väl slipas ur för att montera en 1127-rad på 1052-blocket, men är det mer som måste göras? Kapa foder? 1127-motorn har ju 1 mm längre slag också, hur blir det då med Busa-kolvarna i den raden? (Squish mm) Behövs spacern fortfarande, något annat?
Någon som har en repig 1127-rad liggande, gärna utan kolvar?
Bra tips med Bandit-raden! Ska se om jag kan hitta en begagnad sådan som man kan borra. Hittar jag ingen sådan så kanske jag hittar en 1127-rad. Jag läste precis en massa gamla trådar och såg den där Christer skrivit om 1127-raden och upp till 2 bar ladd. Funkade ju fint! Hehe, det där med att slipa ur blocket är ingen höjdare. Jag gjorde det till en polare för ett tag sedan. Med Dremel... tog ju 2 dagar. Man vill ju inte ta för mycket heller, men cyllarna ska ändå hela vägen ner. Jobbig
Nästa gång får det nog bli fräs för mig också. En polare har en cnc-fräs i garaget som man borde kunna använda.

Precis så skulle jag vilja att min uppför sig. Men fast jag nu har förspänt och hängt på en extrafjäder på wg:n så segar mitt laddtryck upp från 0,5 till 0,7 . Får bara ut maxtryck (0,7) de sista 2-3 tusen varven...