110km/h med supermotard

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
KTM 660 -04
hur är det. skakit. skrämande?? eller är det änns möjligt. va bruka topspeeden ligga på. dom är ju inte konstruerade för höga hastigheter. så jag skulle vet hur det är när vinden ta tag i en så man få greppa hårdare i styret. ha tidigare kört sporthoj

FreeSniff skrev:
2262550 hur är det. skakit. skrämande?? eller är det änns möjligt. va bruka topspeeden ligga på. dom är ju inte konstruerade för höga hastigheter. så jag skulle vet hur det är när vinden ta tag i en så man få greppa hårdare i styret. ha tidigare kört sporthoj

Det varierar väl lite mellan modellerna antar jag. Jag hade en KTM 640 SM -03 som jag körde Ösd-Sthlm tur och retur, låg väl och marschade ca 120 km/h kanske. Inga problem!

Angående toppfarten: När det går undan, ducka! :)

.

110 är ingen fara och då kör jag ändå 2-t men när farterna går över 130km/h så börjar det göra ont i nacken om du sitter upprätt och har crosshjälm.

Jag åker även jag 125a men vinddraget torde vara detsamma.
I 110km/h tycker inte jag att det är jobbigt, endast om man har crosshjälm och åker långt.

Mitt tips är att skaffa en lite råare intergralhjälm, då blir det inga som hellst besvär.

FreeSniff skrev:
2262550 hur är det. skakit. skrämande?? eller är det änns möjligt. va bruka topspeeden ligga på. dom är ju inte konstruerade för höga hastigheter. så jag skulle vet hur det är när vinden ta tag i en så man få greppa hårdare i styret. ha tidigare kört sporthoj
Med rätt cykel, rätt drevning och rätt förare så kommer du upp i 200...

Det va ingen skön upplevelse att åka över 90, hade tidigare en KTM och den ålade som en snok när man kranade på lite.
Nä, dessa maskiner ska man ha kul på innanför 70 skyltarna.

Nu får ni ge Er :hihi

Går väldigt fint att köra i högre hastigheter. Tex hottade gatmotarder har en topphastighet ca 200 km/h Är ej vingligt eller skrämmande :3freak

Interceptor skrev:
2262674 Det va ingen skön upplevelse att åka över 90, hade tidigare en KTM och den ålade som en snok när man kranade på lite.
Nä, dessa maskiner ska man ha kul på innanför 70 skyltarna.

Över 90?? vad hade du för en gammal relik??

Min är nerdrevad två kugg bak, toppar nu ca 185. Ålar inte det minsta heller... Men du har rätt i är att de är roligast på 70 vägar!

Kör KTM 625 -05:a och det går utmärkt att ligga i 120-130 på motorväg..

Körde 3-4h i lördags med en medlelfart på 90km/h så innanför 70-vägarna behöver man inte hålla sig :D

FreeSniff skrev:

Typ av däck är en stor faktor. Skurna slicka är ett bra tips. Sedan är ju motarder inte att före dra över 150 km/h. Inget kul att köra i dom hastigheterna ändå. Roligare att kunna leka o det gör man ju i max 100km/ h

Min 625a gjorde 177 innan ja dreva ner den.
Välldigt stabil trots dom hastigheterna dock så blåste det sjukt mycke.

Är nog blåsten som sätter stopp inte att det är ostabilt.

Tjena på dig. Kom o prova min 625-05 rolig, smidig tycker jag med kraft för att leka. Angående fart så är 130 km/h inga problem att ligga o åka i, gäller både 660/625, har ju haft båda så jag vet, kanon hojjar! Vi bor ju i sävsjö båda två så varför inte, annars så får du ju höra av dig när du hitttat en så får vi ut o leka.

MVH Trofast

MartinMotard skrev:
2263457 Tjena på dig. Kom o prova min 625-05 rolig, smidig tycker jag med kraft för att leka. Angående fart så är 130 km/h inga problem att ligga o åka i, gäller både 660/625, har ju haft båda så jag vet, kanon hojjar! Vi bor ju i sävsjö båda två så varför inte, annars så får du ju höra av dig när du hitttat en så får vi ut o leka.

MVH Trofast

är det inte trossan som hälsa på. hehe :D
vore perfekt å få en förkänsla av supermotard
jag skicka ett pm

Min Husqvarna 610 (Ombyggd till Motard med Cross motor) gör 160 på femman och då varvar den ut...
Skulle aldrig kunna tänka mig att ligga på motorväg i 120 med motarden, då skulle jag skaka sönder och samman..! Säkert bättre med en motor med balansaxel, men det har inte min.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back