Om jag inte missminner mig så är det bara att flytta mellan. Men sök lite här, det där har varit uppe många gånger!
Okey det ska jag göra.
Tror motorfästena passar rakt av.
Skifta sida på oljekylslangarna å var MYCKE noga med att de går fritt från avgasrörena.
Ska du köra med org. föggar eller Mikuni RS?
Om org. måste du passa till gummina till luftburken, de skiljer i både höjd å diameter. En massa pillande, men du MÅSTE använda org. föggarna från 1100:an och 90:ans luftburk å få ihop de.
Annars är RS 36 eller 38 ett bättre val, kasta luftburken å kör medfilter eller trattar. Dubbelwire, för returgas e måste om de inte sitter redan, ja kommer inte ihåg. Och en pingel bensinkran alt. en backventil på vaccum-manövreringen av org. kranen.
Du måste fixa en kopplings-pump om de inte finns med motorn eftersom 750:an har wire-koppling.
Kolla framdrevet så du har samma typ på bakdrevet 532 eller 530.
Tändhattarna från 750:an ska passa å bara trycka ner i 1100:an, å du kan köra med 750 CDI-box, men ja rekomenderar att använda 1100 boxen, passar i samma anslutningar i el-systemet.
Med 750-boxen riskerar du övervarava då den slår ifrån på högre varvtal.
Avgassystemet finns de risk att 750 tar i tråget nertill pga av att 1100:an cyilnder och topp är högre än 750:an. De måste provas fram beroende på typ fabrikat på 4-1.
Jag hade precis en 1100f rova ja satte i en 91 750 som är exakt en 90:a me annan frontkåpa å bakplast.
Kommer ja på nå mer återkommer jag...
Du kan kolla OM luftburkgummina från F:ns passar i R:ns, tror de har samma typ av infästning med en bygel man rycker ut åt sidan (ja e inte helt säker), men måttena kan skilja så de måste fixas å pulas.
Du får testa vad som passar och bedömma hur man bäst får till de.
Separata filter på CV kräver:
Inställning i bänk
troligen dyno-junk stg IV eller dylikt
Den som utför de hela VET vad han pysslar med.
= Dyrt i förhållande till det man får.
Mikuni RS36 / 38 kräver.
Inte nödvändigtvis bänkkörning om man kan avläsa motorns beteende och vilka system i föggarna som påverkar vad.
= Pris beroende på nytt eller beg. men gassvaret tycker iaf jag är värt det hela.
CDI:n ska ha samma kopplings-sockerbit att bara plugga in.
Oljetryckkontaktsladd, anv. org anslutning.
Ev. oljetemp oxå.
Neutralkontakt oxå.
Generator koppling e ja osäker, om de e samma "sockerbit" men de e samma typ av generator så den går att bara koppla in.
Extra! Ta å lyft på ventilkåpan å kolla slitaget på kammar å vippor, de e en av få svaga punkter i motorn...
Om du vill kan ja svänga förbi nån helg, ja brukar fika saga eller stadsgården när man e ute å gasar...
Jag har mikuni förgasare men tror det är orginal, vet ej. Var ner i garaget i går och startade liket jag köpt.
Efter en del pul fick jag liv i den, hade stått ett antal år. Gick riktigt bra efter ett tag. Då hade jag tanken på sniskan och utan luftburk för att kunna ge lite startgas hjälp.
Den gick bra utan luftburk men det är inget man kan konstatera när man står på tomgång och gasar lite? Fick i och för sig ingen tomgång fast jag skruvade
på tomgångs skruven..
Ska ner i dag igen och kolla om det skulle funka att göra om luft burken.
Tack igen för dina tips råd.
Det vore ju ännu bättre om du har vägarna förbi någon helg och kan peka och visa fysiskt. Min plan är att få klart den sen sommar, vinter för att undvika skills mässa .
Vilka motorer passar till en gsxr 750 -88? Funderade på 1100 93-95Tanter har en mycke subjektiv bedömning om VAD som får ta HUR mycke tid
Vilka motorer passar till en gsxr 750 -88? Funderade på 1100 93-95
Får man verkligen sätta en 1100-motor i en 750-ram? Då stämmer ju inte effekten med reg.beviset längre? Den rent praktiska invändningen är att ram, bromsar och fjädring inte är avpassade för den högre effekten. Vad säger SBP?
Får man verkligen sätta en 1100-motor i en 750-ram? Då stämmer ju inte effekten med reg.beviset längre? Den rent praktiska invändningen är att ram, bromsar och fjädring inte är avpassade för den högre effekten. Vad säger SBP?
Man får isåfall inte trimma den befintliga 750:an heller
Man får ju inte trimma moppar heller, de ju olagligt.
Ja, vad skulle SBP säga?
Det beror på hur pass akutoritetsstyrd paragrafryttare du är som hojägare. Och hur pass påläst en besiktningsman är, och om denne verkligen tänker lyfta toppen för att mäta cylinder diameter å slag
Där problemet kan komma e om man smäller me hojen
Syns det inte vid kontrollbesiktning kan det ju förstås gå bra, utgick från att motorerna var olika på nåt sätt. Kollar de inte att motornummer och ramnummer stämmer?
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |