11 kW på en 650?

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
hoppas jag inte stör men jag håller på o fixa mckort nu o sitter i köpas tankar...

sitterdagligen innen på blocket o glor kollar funderar o spekulerar

tror nog ändå valet faller för en xr 650 sådär 01-04 nått...
har flertalet gångerna kollat upp regnr på cyklarna på vv hemsida o av nån anledning står de registrerat där att dom har 11 eller 14 kW
...kan de verkligen stämma de e ju knapt 20 hkr...
e dom såfall nerstrypta för att passa et begränsat kort o e de något ägaren själv gjort o hur åtreståller man den?
känns ju lite meningslöst med 14 kW i en 650 de kan man ju nästan få ur en moppe

hur många kW ska dom ha egenligen för de måste ju va nått konstigt

Fabriksstrypta, stryper man av så hamnar man väl på en 50-60hk på bakhjulet beroende på vad det är för hoj.

Pluggar och pluggar, på min sitter det ett lock över luftburken man tar bort, och ett över luftfiltret och ett trottelstopp.

Tar 20 minuter att strypa av om man vet vad man sysslar med, det sitter inget i avgasröret som på en moped om du tror det.

du kan nog vara lugn. de flesta är redan avstrypta så du kommer nog inte behöva göra det själv. men som ormen säger så tar det inte många minuter.

ligger på 45 kw orginal står så på min xr i regbeviset vet inte varför det står fulleffekt i mina papper o 14 kw på andra av samma årsmodell

ja men de låter ju skitbra men jag kan väl inte köra runt hur som helst med 14kW i registreringsbeviset om den har mer eller man planerar ge den mer?

försäkringen gäller väl inte då om de skulle hända nått?
så då får man ju registreringbesiktiga den o så?

och vad är ett rimligt pris på hur gammal hoj?
har en 02a för 41 lax som jag spanat in på blocket

De är typreggade som 14kW. Kicka i gång kör och var lyckligt och skit i vad som står i papprena. Finns ingen som kör på 14kW. Och de flesta f-bolag har redan listat ut att de är 45kW i hojen och debiterar dig därefter...
Man besiktigar hojen avkorkad, så inga problem där heller.

40-50k för en begagnad XR, beroende på mil, årsmodell och skick och vad om ingår är "normalpris".
Det går nog att hitta en rishög billigare, eller om någon är desperat så kan man nog pruta ner. Men 41k är OK pris. imho.

Se till att du får orginal ljuddämpare med. Bra att ha vid besikningen. Hoj med SM däck kostar lite mer. Hoj med SM däck, men utan tillhörande enduro däck säker priset något.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back