1052 vs 1127

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Kan jag få på 1127-cylindrar på min 1052?
Kan jag använda mina Wiseco 1109-kolvar i en 1127-cylinder?
Passar mitt topplock på 1127-cylindern?
 
Tjena.
Nu får du lite svar.
Du får ta ur lite med ett slipstift på övre blockhalvan för att få i 1127 cyllen.
Kolvar passar inte, fel borrning. du behöver minst hona den å då blir det för stort spel på kolv och ändgapet på ringarna för stort.
Toppen passar perfekt.
Köp min hoj..... :7peta
 
Tysken skrev:
Kan jag få på 1127-cylindrar på min 1052?
Kan jag använda mina Wiseco 1109-kolvar i en 1127-cylinder?
Passar mitt topplock på 1127-cylindern?

Cylindern passar men fodren har större ytter diameter och jag har ej prövat på en std 1052 om de går ner i blocket,på ett urborrat block (för big-bore) passar cylindern då allt annat är ganska lika (utom O-ringarna i toppen).
Dina 1109 kolvar är troligtvis något för små för att fungera på en välanvänd 1127 cylinder (du får för stort kolvspel) trotts att de bägge har 78mm borr, räkna med nya kolvar.
Toppen passar.
 
Tysken skrev:
Kan jag få på 1127-cylindrar på min 1052?
Kan jag använda mina Wiseco 1109-kolvar i en 1127-cylinder?
Passar mitt topplock på 1127-cylindern?
Fylklgubbe!
Trodde du det var strokade cylindrar eller vad?
Å andra sidan går inte den där holken ännu?
 
Cylindrarna med foder går på om man tar bort lite onödigt material i blocket.
Min är 1052 med 1127 cyllar. Kolvarna passar ej, men passa på och borra medans du är i farten 81mm ger 1195cc max borr på orginal foder.
 
1127 radens foder sticker ner längre i motorhalvan oxo, rekommenderar att ta av dom ca 6 mm, annars kan det lätt gå hål in till ett par oljekanaler när man tar upp motorhalvan så mycket.

Dom 2 styrningarna mellan topp och cylinder måste bytas oxo, kostar ca 125 spänn st.
 
Silwer skrev:
Fylklgubbe!
Trodde du det var strokade cylindrar eller vad?
Å andra sidan går inte den där holken ännu?

Min 1109-cylinderrad har åkt på asfalten i 250 blås ser det ut som så jag tänkte om man kunde göra ett smidigt byte bara.
Och jo, den rullar, eller nja, idag gick den på tre burkar och jag måste byta generator men den rullar.


Tack för svaren alla. :tummenupp
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top