Raderad medlem 18100
Guest
. . . . .
. . . . .
. . . . .
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Liljequist skrev:Det är så kul när saker å ting går bra.. Först efter ett par dagars ägande så gick en kolv.. Nu är det fixat men efter att ha kört ca. 50 mil med den så har den börjat ticka mer och mer.. Är det vevlagrena som behövs bytas ? Eller kan det räcka med att byta olja ? Kör just nu på Biltemas "värsta" olja.. Det var en som jobbar som MC-mek som sa att dom första 100 milen kunde jag köra på den oljan det spelade ingen roll..
Bör tilläggas att jag tycker att det har blivit svårare att få i växlarna också..
Satt Leo-Vinci slip-on på när jag köpte.. Måste man ställa om förgasarna när man sätter dit det ? Tänkte om det kan ha att göra med att den gått för snålt och smält en kolv.. Är ju inte så kul om det händer igen..
// Mvh Fredde
Långa farbron skrev:Lager brukar vara malande ljud och tystna under belastning.
Skulle kolla ventilspel och kamkedja först.
Exup problem?Liljequist skrev:Det är så kul när saker å ting går bra.. Först efter ett par dagars ägande så gick en kolv.. Nu är det fixat men efter att ha kört ca. 50 mil med den så har den börjat ticka mer och mer.. Är det vevlagrena som behövs bytas ? Eller kan det räcka med att byta olja ? Kör just nu på Biltemas "värsta" olja.. Det var en som jobbar som MC-mek som sa att dom första 100 milen kunde jag köra på den oljan det spelade ingen roll..
Bör tilläggas att jag tycker att det har blivit svårare att få i växlarna också..
Satt Leo-Vinci slip-on på när jag köpte.. Måste man ställa om förgasarna när man sätter dit det ? Tänkte om det kan ha att göra med att den gått för snålt och smält en kolv.. Är ju inte så kul om det händer igen..
// Mvh Fredde
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!