102 sätt att använda en död katt.

Inget jag skulle kunna göra med min katt.

Men jag kan inte annat än skratta inombords när jag ser katten i sin flygräd. Samtidigt kan jag tycka det är rätt smaklöst. Utmärkt konst alltså.

Om jag ska tala om om min uppfattning är annorlunda måste jag först förstå din (er) uppfattning.

Så det är alltså din uppfattning att det inte är handlingarna, att skrapa upp ett stackars
lemlästat kattkadaver från gatan, flå av skinnet, skrapa bort fett från skinnet och konservera
det så att inte helikoptern man kör upp i röven på kissen luktar illa, som är befängda och
ovärdiga, utan att exponera kissekoptern i tidningen?

Vad är det som är os(m?)akligt?
Att mörda oskyldiga gossekossor för att man inte kan nöja sig med att äta grönsaker,
eller att ha kläder med tveksam estetisk utformning på sig när man glufsar i sig de
mördade gossekossorna?

Varför skulle handlingen vara smaklös, för att det är ett tamdjur? Tror ärligt talat katten skiter i vad det händer med den, den är trots allt död.

Nej, att döda gulliga rosa är inte osmakligt då hela västvärlden (förutom en liten, liten klick miljömuppar) sympatiserar med handlingen. Få sympatiserar dock med att behöva se ett arsle på donken.

Men det är klart, du kan säkert hitta gelikar som håller med dig, men du får nog vända en och annan sten på vägen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti