101 saker man ska göra innan man dör nr 2 ?

• Thread starter Thread starter tkdrille
  • Start date Start date
Kasta en handgranat.

Planera och genomföra ett dödande.

Springa tills man kräks.

Jag bara slängde ihop några jag själv tycker. Anton är inte här just nu.

1:bungy jump
2:Flyga helikopter.
3.fallskärm
4,Nürburgring Nordschleife
5.Besöka Moto Gp
6.Köra stridsvagn.
7.Styra ett flygplan (av valfritt)
8.Testa på en supersportbil (ferrari lambo eller formel)
9. Besöka isle of man TT förhoppningsvis provköra.

Sen kan vi nog tillägga att göra saker som innebär straffskala är vi inte jätteintresserade utav.

Sen blir jag lite rädd för dig SwePace, Vad menar du att man ska döda ? Om de gäller en människa så behöver du inte svara.

Sen blir jag lite rädd för dig SwePace, Vad menar du att man ska döda ? Om de gäller en människa så behöver du inte svara.

Åh, ingen anledning att vara rädd. Jag uttryckte mig inte riktigt politiskt korrekt där. NATURLIGTVIS menar jag fälla ett djur. Dvs jakt, inklusive de förberedelser det innebär. Det är, vad jag förstår, meditativt.

Men det kanske säger mer om någon annan än om mig när vederbörande har en förutfattad mening om mig på forumet? De som vill ta det personligt må göra det.

(Hmmm, kanske borde byta avatar?)

Att förbereda dödandet av ett djur......
En sak man verkligen måste ha gjort innan man dör? Låter sjukt.
Ännu sjukare om det är en människa.

Ja, vakna på morgonen tidigt som attans. Därefter ge sig ut på pass. För att sedan i lugn och ro fälla sitt byte. Slutligen avnjuta en god måltid bestående till viss del av djuret i fråga med kära vänner och familj.

Tänkte på de primala jägarinstinkter vi har...

Nej, jag är inte jägare själv. Men jag har slaktat och det innefattar förberedelser i den situationen jag var i då.

Men nu känns det som om vad jag än skriver kommer det vändas emot mig bara för att. :huvet

Åh, ingen anledning att vara rädd. Jag uttryckte mig inte riktigt politiskt korrekt där. NATURLIGTVIS menar jag fälla ett djur. Dvs jakt, inklusive de förberedelser det innebär. Det är, vad jag förstår, meditativt.

Men det kanske säger mer om någon annan än om mig när vederbörande har en förutfattad mening om mig på forumet? De som vill ta det personligt må göra det.

Bra de var de jag ville ha =). Jag hoppades på de svaret med. Men man vet inte med alla våra människor här i världen vettu.
Men de har jag tex själv redan gjort.

Bra de var de jag ville ha =). Jag hoppades på de svaret med. Men man vet inte med alla våra människor här i världen vettu.
Men de har jag tex själv redan gjort.

Skönt att man gjort en medmänniska bättre till mods idag! :)

En sak till att göra:
Fika/dejt med en polis av motsatt kön (Eller samma om man föredrar det.) utan att bli kassförklarad som människa.

Det första har jag gjort. Men vi drog inte riktigt jämnt gällande mindre allvarliga lagöverträdelser om man säger så...

Skönt att man gjort en medmänniska bättre till mods idag! :)

En sak till att göra:
Fika/dejt med en polis av motsatt kön (Eller samma om man föredrar det.) utan att bli kassförklarad som människa.

Det första har jag gjort. Men vi drog inte riktigt jämnt gällande mindre allvarliga lagöverträdelser om man säger så...

haha de är bra. =).
Jag försökte bjuda ut en poliskvinna på middag i fredes. Men de gick inte så bra. Hon hade man. Men de är klart en punkt.

Men har däremot suttit och fikat med en manlig men de kan vi inte låta gälla=) de var senast för 3 veckor sen faktiskt.

Ja, vad fan skall man tro med din avatar.:D

Men inte så konstigt med ordvalen att man misstar sig faktist. Dock håller jag med dig, skall man äta kött skall man fan ha jagat och tagit om hand om djuret samt följt kommersiell djurhållning.

Varför det? (ang. djuret) äter du kött så skall du någon gång även ha dödat källan till din mat.

Last edited:
Varför då? Ska jag bygga en egen bil också bara för att jag kör bil? Eller bygga ett eget hus för att jag bor?

Absolut, den dagen en bil eller ett hus innehåller ett nervsystem och någon form av blodomlopp, så visst.

Du vet väl att köttbiten på maxi en gång i tiden föddes, levde och dog för din skull?

...och vips spårade den här tråden ur :(

Personligen tycker jag att jakt är rätt tråkigt ända tills man har viltet i kikaren (eller björn i närheten, vilket har hänt ett flertal gånger) Då är det plötsligt vädigt spännande :D
De flesta jägare håller inte med mig förstås och visst kan det vara mysigt med brasa på passet om vädret är ok.

@TS: Hur går det med listan? :) Filma/fota och lägg upp i tråden ;)

Sett filmen 'The Bucket List' med Freeman o Nicholson? Den är bra och på det inslagna temat

Last edited:
...och vips spårade den här tråden ur :(

Personligen tycker jag att jakt är rätt tråkigt ända tills man har viltet i kikaren eller björn i närheten (vilket har hänt ett flertal gånger) Då är det plötsligt vädigt spännande :D

@TS: Hur går det med listan? :)

Haha, ja men de spårar väl in snart igen. Jo vi har ju de jag la upp sist =). Vi tar tag i allvaret snart. Vi börjar lagom till hösten med grejer när de börjar sina med alla andra saker man ska göra.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard