1000rr, R1 eller RSV-mille -05 ?

Menar inte direkt att 1000rr är sämre än R1 på nåt sätt båda har ju liknande effekt och mer än jag klarar av. Det jag menar är att Honda alltid haft lite snällare körställning och motorkaraktär och R1 verkar lite mer rejsig.

Det va hur jag uppfattade det när jag hade en R1 -01 på den tiden nu är det säkert annorlunda.

Honda och R1 är hojar som man kan likna med varandra på många sätt. Aprilian däremot är inte som dom, den är annorlunda.......hur ska man säga? Gillar man det så fine.....annars kör de andra två, vilken av dom spelar ingen roll för de är nästan helt lika i jämförelse med en Aprilia.

Det som slog mig, och fortfarande gör, är Aprilia'ns sätt att "lugna" dig som förare. Den är superstabil och ger aldrig intryck av att det går "fort".......det bara gör det. Inget ylande, bara morrande och sansat,förtroendeframkallande lugn är det som kännetecknar RSV'n mest.

/J

Skulle utan tvekan valt Millen. Den är dock ett "connaiseur"-val. Vill man stunta skall man inte ha en Öhlins racegaffel För bana och normal gatåkning är den oslagbar.

titan: Vet ej vad du har för vänner men kollar du garantiärenden genom åren så är millen skottsäker, dessutom betydligt längre serviceintervall än Honda...

E ju ändå ett litet bevis på att hondan också en potenet hoj som alla andra märken. Att den verken e sämre eller bättre än någon annan eller har jag fel?

Du har helt rätt......den är varken bättre eller sämre än någon annan hoj i samma klass. Bara lite annorlunda.

/J

Skulle utan tvekan valt Millen. Den är dock ett "connaiseur"-val. Vill man stunta skall man inte ha en Öhlins racegaffel För bana och normal gatåkning är den oslagbar.

titan: Vet ej vad du har för vänner men kollar du garantiärenden genom åren så är millen skottsäker, dessutom betydligt längre serviceintervall än Honda...

Det e möjligt. Jag säger bar det jag vet. Dom kanske fick ett varsit måndags ex bägge två inte vet jag.
Sedan har jag bara hört att det e del som haft problem med koplingen pga att att oljan kokar. Men det vet jag inte, har bara hört det. Vet att en gjorde det och att en står i samma garge som jag med en läckande framgaffel.
Sedan tror jag inte det finns någon skottsäker hoj, alla har nog något bekymer någon stans. Vissa märken mer än andra...

Handla hoj handlar om att veta vad man vill. Hur vet man det? Man måste äga och köra en del olika hojar under en lång tid, flera år, för att komma fram till vad man gillar. Det går inte att läsa sig till, det går inte att lyssna på polare i för stor utsträckning då finns risken att man köper den hoj de skulle vilja haft.

Jag skulle veta hur många som har samma hoj vid 30år som de hade vid 21....Och om de har samma.....hur många andra "typer" har de ägt?

/J

Jag säger som fler redan gjort provkör alla 3 om du har möjlighet, har du inte det så bör du i alla fall testa Millen för att känna om motorkaraktären är något för dig.

Kopplingsproblem på Millen var på vissa av modellerna före -01, kopplingen byggdes om -01.

Ja och Öhlinsgaffeln är ju rejs och kräver sådan omvårdnad, och tänker man slanga mycket bör man tydligen vara lite försiktig vid landningen.:D

När det gäller Honda har jag flera vänner som har ........ nääh tänker inte komma med några hörsägner:tungan

Du blir nog nöjd med vilket val du än gör.

Det e möjligt. Jag säger bar det jag vet. Dom kanske fick ett varsit måndags ex bägge två inte vet jag.
Sedan har jag bara hört att det e del som haft problem med koplingen pga att att oljan kokar. Men det vet jag inte, har bara hört det. Vet att en gjorde det och att en står i samma garge som jag med en läckande framgaffel.
Sedan tror jag inte det finns någon skottsäker hoj, alla har nog något bekymer någon stans. Vissa märken mer än andra...

Det är synd att från Millens 01-03 version som va helt utan fel göra en 04-> som får några små barnsjukdomar..Kopplingen har vissa problem med(ej alla åt vissa funkar det utan problem), vet inte om det har gått ut ett garanti ärende på kopplingen än men de kan hända(annars finns bättre kopplings cylinder att köpa som funkar fel fritt), Bakbromsen är också en annan tråkig grej...de har gjort ett rör för tajt så bakbromsen blir svampig efter ett tag om man har otur..det är ett garati ärende nu, sen är det två kontakter på el systemet som är underdimisionerade(så de går varma om man har otur, lätt att fixa sätta ditt sockerbitar istället). Sen va det inte så mycket mer..

Öhlins gafflarna är gjord för bana där av att de läcker om hojen står stil över vintern...de är gjorde för så låg friktion som möjligt på gott o ont(finns att köpa Moto-Gp seals istället som håller bättre)

Annars kan jag bara säga :tummenupp för Millen, inga taskiga växel lådor eller jobbiga ventiler här som ändrars sig lite då och då.

Det har du rätt i. Tycker också att det e lite konstig. Öhlins e ju annar det bästa man kan ha, vad jag har förståt.

Det är det bästa man kan ha och kräver service där efter. Precis som en WSBK-hoj kräver service och renovering en gång varje helg jämfört med "samma" gathoj som inte ens behöver ställa ventiler förrän efter 2400 mil.

Av de tre skulle jag utan att tveka det minsta välja Millen. Inte ens en sekunds eftertanke.

Vem vill ha en CBR eller Retta som alla andra har? Varför inte köra en hoj som låter fränt, som är det snyggaste som finns i sporthojsväg och som har riiiktigt fräscha räserkomponenter och som DESSUTOM är bekväm, lättkörd och otroooligt rolig?

Gör det PROVA! Jag köpte en mille r factory -04 mycket pga soundet. Trodde inte skillnaden kunde vara så enorm som den var. Aldrig mer twin för mig!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back