1000cc Vs. 600cc

"Ur kartong" så gav de inte mer än så, men de som köpte dem plockade med enkla medel ut 135-140hkr.
Det ska tydligen bl.a sitta en 3/4 begränsning på trottlarna.

Mer info finns nog här: R7-forum
 
Yamaha YZF R7 byggdes i en begränsad serie bara för att kunna tävlas med i Superbike VM. Gatversionen hade 106 hästar. De allra flesta hamnade dock på banan och de värsta bromsade över 170 hk på hjulet.
 
Varför skulle en 1000cc käka så mycket mera bakdäck än en 600a? De väger väl inte SÅ mycket mer...? Det skulle väl bero mer på körstil isf.
 
Har nyligen byt till en mille är hel nöjd hade en cbr600 92a innan, millen är smidigare än den eftersom det är en v-twin(smalare m.m). Så det givna valet enligt mitt tycke är en mille eftersom den har allt enligt mitt tycke förutom kanske effekt kicken på slutet eftersom millen har mycket effekt över hela registret istället.

GL med valet av hoj.
 
Lam-Kaka skrev:
Har nyligen byt till en mille är hel nöjd hade en cbr600 92a innan, millen är smidigare än den eftersom det är en v-twin(smalare m.m). Så det givna valet enligt mitt tycke är en mille eftersom den har allt enligt mitt tycke förutom kanske effekt kicken på slutet eftersom millen har mycket effekt över hela registret istället.

GL med valet av hoj.


Fast å andra sidan så borde du jämföra med en 01 CBR600 om du ska vara rättvis.....

Håller iofs med om RSV Mille, en av de absolut bästa gathojar jag provat, gillar den skarpt!
 
En tusenkubikare låter betydligt mulligare än en sexhundra.
Kan vara värt en slant extra. :D
 
Träffat två som klotat på bana, pga av hjulsläpp bak, vid separata tillfällen. Bägge sa nästan samma sak, typ: "Egentligen skulle man ha haft en 600:a!". Lätt att bli okoncentrerad och oförsiktig de sista passen och då blir det mer dramatiskt med en 1000.

På bana, beroende på skicklighet och erfarenhet, en 600:a.

På gatan, och för att den är mycket lättare att sälja (tror jag), en 1000.

Eller varför inte en 748 kubikshoj :7peta :D
 
Jag har haft allt från RGV250 till R1, och jag kan inte påstå att nåt skulle vara generellt roligare än det andra. Och det där med att man skulle behöva varva mycket och växla ofta för att få ut max effekt. Vad är syftet med att tuffa fram på samma växel hela tiden? Blir inte det... tråkigt?

Jag skulle lätt köpa en 600 istället för en 1000, cubes are for lazy people.
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top