1000cc i veidec 2007?

trille

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
R1 + 2x GRC
På finalen i mantorp sa speakern under veidec trophy att det kommer att bli mer fart fyllt näsa år med 1000cc hojar.

Är det klart att det blir så nu??
Vad händer med NSB i SM/SO??

Vet att de som driver Veidec Trophy jobbar för 1000 cc, Peter Lindén uttalade sig i helgen och sa att han gärna kör nästa år om det blir 1000 cc så mitt tips är att det faktiskt blir 1000 cc.
När Svemo tänker göra det offentligt verkar dock ingen veta.

sandstream skrev:
2505979 Vet att de som driver Veidec Trophy jobbar för 1000 cc, Peter Lindén uttalade sig i helgen och sa att han gärna kör nästa år om det blir 1000 cc så mitt tips är att det faktiskt blir 1000 cc.
Vore kul att se Linden köra och det vore nog bra för svensk roadracing om han körde i den medialt mest uppmärksammade klassen.
och för att svara på din frågai din signatur: Ja det tror jag.

sandstream skrev:
2505979 Vet att de som driver Veidec Trophy jobbar för 1000 cc, Peter Lindén uttalade sig i helgen och sa att han gärna kör nästa år om det blir 1000 cc så mitt tips är att det faktiskt blir 1000 cc.

För att SVEMO ska kunna säga JA till 1000 cc måste STCC komma med en förfrågan om att få köra 1000... och det har STCC inte gjort enligt Lodnert när jag pratade med honom för några dagar sedan

Är det inte hög tid att SVEMO går ut med hur det blir nästa år snart... kan tänka mig att det är ganska många som vill veta...

trille skrev:
2506151 Är det inte hög tid att SVEMO går ut med hur det blir nästa år snart... kan tänka mig att det är ganska många som vill veta...
JO det är HÖGTID att presentera de SNART....

Som det verkar så är det HÖGST troligt att det blir 1000cc i STCC/Veidec nästa säsong. Frågan är bara hur man löser SM/SO. Har hört massor med olika rykten, men så länge det inte kommer något officiellt från SVEMO så får man snällt sitta och vänta...

sunkan skrev:
2506282 en 600 klass för A förare så blir alla fall jag glad...
I SM dvs

Jasså? Uppklassning? :yoparty

Då kanske man också skulle ansöka om att få bli uppklassad, nu när alla i "gänget" verkar vara A-förare nästa år utom jag... :tungan

Macke skrev:
2506351 Jasså? Uppklassning? :yoparty

Då kanske man också skulle ansöka om att få bli uppklassad, nu när alla i "gänget" verkar vara A-förare nästa år utom jag... :tungan

nop Macke stanna med gänget nu, bli inte som dom där andra seriösa tomtarna :D

björn

magnus_moss skrev:
2506105 För att SVEMO ska kunna säga JA till 1000 cc måste STCC komma med en förfrågan om att få köra 1000... och det har STCC inte gjort enligt Lodnert när jag pratade med honom för några dagar sedan
De som jag pratat med och som är med i "Veidec-organisationen" vill ha 1000 cc och har velat det länge.
trille skrev:
2506151 Är det inte hög tid att SVEMO går ut med hur det blir nästa år snart... kan tänka mig att det är ganska många som vill veta...
Eller iaf komma med ett besked om NÄR de tänker presentera upplägget för 2007.
Macke skrev:
Nej, stanna kvar i "B-gänget" så kan du ge mig lite tips nästa år :)

Macke skrev:

Nej faan. Vi skall aldrig klassa upp oss utan vara B-förare hela livet. Om de tvångsklassar upp oss skall vi ringa SVEMO och grina varje dag till de låter oss vara kvar och köra Rookie :)

Macke skrev:

OM det nu blir en 600 klass då klassar jag upp mig..
Men jag undrar när man kommer få reda på det?

KennethN skrev:
2507418 Nej faan. Vi skall aldrig klassa upp oss utan vara B-förare hela livet. Om de tvångsklassar upp oss skall vi ringa SVEMO och grina varje dag till de låter oss vara kvar och köra Rookie :)
Du blir garanterat uppklassad:tummenupp

sunkan skrev:
2507566 OM det nu blir en 600 klass då klassar jag upp mig..
Men jag undrar när man kommer få reda på det?

En 600 klass för A-förare kommer det ju garanterat bli i SM/SO när den försvinner från "Veidec". Frågan är väl hur det blir med 1000cc, kör man bara "Veidec", eller blir det nåt mellansteg i SM/SO för oss som är lite för långsamma och har lite för lite pengar...

Macke skrev:
2509606 En 600 klass för A-förare kommer det ju garanterat bli i SM/SO när den försvinner från "Veidec". Frågan är väl hur det blir med 1000cc, kör man bara "Veidec", eller blir det nåt mellansteg i SM/SO för oss som är lite för långsamma och har lite för lite pengar...
Det måste bli en klass till för A-förare som vill köra 1000 cc. De som kör lite långsammare i NSBK bör väl ha en bra klass att köra i som ligger snäppet över R1000.

De snabbaste B-förarna kör ju nästan alltid snabbare än de långsammaste A-förarna så det blir ju aldrig helt perfekt.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back