1000cc 04

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Var och körde Yamaha R1 04 i dag på lunchen.

Bara att ringa finax bums, jäklar viken hoj den var smidigare stabilare, bekvämare och klart bättre än min gammla på alla punkter utom en, den gick ju så fruktansvärt bra att jag nästan skulle vilja behålla min gammla trötta 750 motor och sätta i den, hur gör ni med 1000cc för att hålla er kvar på vägen? Eller det kanske ni inte gör?

Är det någon fler som kört dom nya 04:orna?
Ska försöka få provköra årets modell av GSXR 750 och även sexhundran och jämföra.
 
Last edited:
När det är en självrisk på Ca:15000 kr (yamahacenter) vid olycka då är det inte intressant att provköra................. :dummer
 
Tomasol skrev:
När det är en självrisk på Ca:15000 kr (yamahacenter) vid olycka då är det inte intressant att provköra................. :dummer

Fel, det är en självrisk på 7000kr enligt säljaren på Yamahacenter.
Så det är heltklart billigare att kvadda deras hoj än min egen som är halvförsäkrad.
 
norrlansguld skrev:
...... hur gör ni med 1000cc för att hålla er kvar på vägen? .....

Det är ju det dom inte gör, titta bara på Abloy :rofl :tungan
 
norrlansguld skrev:
Fel, det är en självrisk på 7000kr enligt säljaren på Yamahacenter.
Så det är heltklart billigare att kvadda deras hoj än min egen som är halvförsäkrad.

Precis, sen sköter ju firman allt pappersarbet så det blir ju dessutom enklare att krascha deras hoj istället för sin egen :hihi
 
p.grip skrev:
Det är ju det dom inte gör, titta bara på Abloy :rofl :tungan

Det var ju lite honom jag syftade på, fast han är egentligen ett mycket dåligt exempel då han kört skadefritt i 9år och 5000mil, tror du att vi för se dig lyckas med det? :rofl
 
p.grip skrev:
Det är ju det dom inte gör, titta bara på Abloy :rofl :tungan

Det kan du fethaja, gäller att utveckla körningen på bredfront, just nu är det mycke kraschträning som gäller för mig :banana
 
norrlansguld skrev:
Det var ju lite honom jag syftade på, fast han är egentligen ett mycket dåligt exempel då han kört skadefritt i 9år och 5000mil, tror du att vi för se dig lyckas med det? :rofl

Jag krascha?? nä nu förstår jag inte, hur skulle det gå till :confused: :D
 
Abloy skrev:
Det kan du fethaja, gäller att utveckla körningen på bredfront, just nu är det mycke kraschträning som gäller för mig :banana

Om du vill kan vi bytlånas hoj över sommaren? Jag vart ju liksom lite fäst vid R1:an i dag.
 
Abloy skrev:
Det kan du fethaja, gäller att utveckla körningen på bredfront, just nu är det mycke kraschträning som gäller för mig :banana

Ja det är ju sant iofs. Men jag ska börja med att lära mig växla till trean, men jag tycker det är lite otäckt för det börjar gå så fort då. Men om ett tag så måste jag nog börja med kraschträningen jag ochså. :tummenupp
 
norrlansguld skrev:
Om du vill kan vi bytlånas hoj över sommaren? Jag vart ju liksom lite fäst vid R1:an i dag.

Är du snäll så kanske du får rasta den ett varv på banan, du är ju klart stabil där. Vore kul och se vad du gjorde på varvet med lite bättre material. Ska ju dreva om så den kommer att gå snabbt på rakorna och kurvorna är du redan grym :Bugar .
 
Abloy skrev:
Är du snäll så kanske du får rasta den ett varv på banan, du är ju klart stabil där. Vore kul och se vad du gjorde på varvet med lite bättre material. Ska ju dreva om så den kommer att gå snabbt på rakorna och kurvorna är du redan grym :Bugar .

Det är oerhört hyggligt av dig, tror dock inte att jag vågar köra någon annans hoj på banan, skulle inte vara kul att kvadda din hoj.
Men man blir riktigt sugen på att byta upp sig lite, däremot är kubiken inte så viktig för mig jag kan tänka mig en R6:a eller en ZX6:a (bara dom höll lite bättre)
 
norrlansguld skrev:
Det är oerhört hyggligt av dig, tror dock inte att jag vågar köra någon annans hoj på banan, skulle inte vara kul att kvadda din hoj.
Men man blir riktigt sugen på att byta upp sig lite, däremot är kubiken inte så viktig för mig jag kan tänka mig en R6:a eller en ZX6:a (bara dom höll lite bättre)

Visst, jag förstår dig, jag skulle inte heller vilja rasta någon annans hoj på bana. Anledningen till att man kör på bana är ju bl.a att testa sin egen förmåga och kan man inte ösa på så tappar man ju lite av meningen med bana.
 
norrlansguld skrev:
Det är oerhört hyggligt av dig, tror dock inte att jag vågar köra någon annans hoj på banan, skulle inte vara kul att kvadda din hoj.
Men man blir riktigt sugen på att byta upp sig lite, däremot är kubiken inte så viktig för mig jag kan tänka mig en R6:a eller en ZX6:a (bara dom höll lite bättre)

AJ, den tog!
ska man behöva tåla sån har mobbing på ett allmänt forum! :hihi :hihi
 
p.grip skrev:
AJ, den tog!
ska man behöva tåla sån har mobbing på ett allmänt forum! :hihi :hihi

Tror att han misstar sig lite.

ZX-6 är nog en bra hoj i detta fall är det väl som man säger; Skit bakom spakarna, alltså den männskliga faktorn som är med och spökar i bilden.
 
Abloy skrev:
Tror att han misstar sig lite.

ZX-6 är nog en bra hoj i detta fall är det väl som man säger; Skit bakom spakarna, alltså den männskliga faktorn som är med och spökar i bilden.


Kan ju knappast vara annat än handhavande fel om styrlagret kärvar?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top