1000-mila service

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
kotte
Tja, undrar om någon vet hur intervallet för 1000-mila service ligger på en retta, dvs hur pass tidigt ( 950 mil ) och hur pass sent ( 1050 mil ) man göra det. Idealet är väl 1000 :tungan men kanske inte så lätt att träffa :confused: . Min slog om till 1000 mil imorse och jag har tid bokad på måndag morgon, frågan är alltså kan jag köra typ 10 mil till eller ska jag parkera?? Hur har ni andra gjort??

R1Björne skrev:
Tja, undrar om någon vet hur intervallet för 1000-mila service ligger på en retta, dvs hur pass tidigt ( 950 mil ) och hur pass sent ( 1050 mil ) man göra det. Idealet är väl 1000 :tungan men kanske inte så lätt att träffa :confused: . Min slog om till 1000 mil imorse och jag har tid bokad på måndag morgon, frågan är alltså kan jag köra typ 10 mil till eller ska jag parkera?? Hur har ni andra gjort??

+-10 % har jag fått instruktioner från yamaha center

//AJ

Ser väl snyggare ut i serviceboken men inte fan spelar det nån större roll med lite mil hit eller dit. Jag gjorde 2000-mila 200 mil i förväg pga utlandsresa. Byter olja och filter var 500:e mil bara för att det känns bättre.

- Nobody: Tycker jag oxå verkar rimligt, jag menar lite marginaler måste finnas.

- Nicke: De e alltså ok att göra så pass tidigt?+ Hur långt har din knarr gått nu då? Mest nyfiken eftersom jag oxå har en -02:a

Jag hade annars hamnat 200 över så därför körde jag i förväg. Min har rullat ca 2300 mil nu. Jag har kört ganska mycket touringmil. Förra sommaren blev det över 700 mil (Sthlm - Italien + Sthlm-Luleå-Finland och tillbaka).

R1Björne skrev:
- Nicke: De e alltså ok att göra så pass tidigt?+ Hur långt har din knarr gått nu då? Mest nyfiken eftersom jag oxå har en -02:a

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D